آمار بازدید
بازدید امروز => 8
باردید دیروز => 2
بازدید هفته => 23
بازدید ماه => 143
بازدید سال => 1120
بازدید کل => 37606
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

به نام خدای دادگری (( عادلی )) که داد (( عدالت )) را یاد انسان داده است ؛ اما برخی از انسان ها از آن استفاده میکنند و برخی دیگر نمیکنند . در بعضی از جاها داد داده نمیشود . اما به بهای چه ؟! اگر کسی ، دیگری را با بیداد (( ناعدالتی )) آزرده کرد ، ممکن است به آنچه میخواهد برسد اما هم دل کسی را میشکند و هم خدا خودش خوب میداند که با او چه کند ؛ حتی اگر که در این دنیا هم سزا داده نشود .

باید خوب دانست که زندگی اصلی آخرت است و خداوند در رستاخیز به حساب همه میرسد .

اگر کسی را ناراحت و آزرده کردیم ، اگر دلی را شکستیم ، اگر حقی را خوردیم ، اگر از بیت المال برداشتیم ، اگر حق خود را نگرفتیم ، اگر یتیمی را آزار دادیم ، اگر از زمان درست استفاده نکردیم ، اگر اشک کسی را در آوردیم ، اگر گلی را شکستیم ، اگر غیبت کردیم ، اگر دروغ گفتیم و…

باید دانست که ما به گردنشان حق داریم و باید پوزش بخواهیم (( حلالیت بطلبیم )) و دیگر کار اشتباه نکنیم .

همه در این دنیا زندگی میکنند و حقی دارند ؛ همه تلاش میکنند ! پس نباید با حرف بیهوده و دیدگاه (( نظر )) بیهوده حق کسی را از بین برد .

ای کاش همه در جایگاه داوری ، درست داوری کنند و داور خوبی باشند . هرچند باید دانست که داور اصلی و قاضی واقعی کسی نیست جز خداوند مهربان و بخشنده ؛ پس بیایید تا خودمان را اصلاح کنیم تا پیش خدا سربلند باشیم .

نویسنده => تینا

[ شنبه 4 شهريور 1396برچسب:حق,خودی,داد,دادخواهی,داور_خوب,عدالت, ] [ 17:15 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

چندی پیش روابط عمومی شهرداری خرمشهر با همکاری چند سازمان و نهاد دولتی همایشی بر گزار کرد به نام «همایش نقد و بررسی فرقه‌های ضاله وهابیت، زرتشت، یمانی» که به شوند قرارگرفتن دین ایرانی زرتشت در کنار گروه یا فرقه‌های دیگر اسلامی مانند وهابیت و یمانی، با بازخورد و واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی، نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های گروهی و ... روبه‌رو گشت.

آقایانی که تفاوت یک دین را با فرقه یا شعبه‌ای از دین دیگر را نمی‌دانند؟!! پس آشکار است که این همایش از نگاه دانش و منطق، ارزش علمی و اسناد تاریخی چه اندازه با درستی و راستی هم‌سنگ است !!

ناخرسندی نگارنده این است که گاه و بی‌گاه در سریال تلویزیونی یا فیلم یا همایش کسانی به نام کارشناس، استاد، دکتر و ... به نقد و واکاوی ادیان یا شخصیت‌های با کینه‌توزی، یک‌سو نگرانه، افسانه‌سرایی و دشمنی می‌پردازند که همه‌ی نشست و همایش را به چالش وا می‌دارند.

به درازای تاریخ سودجویانی بوده و هستند که با آسمان ریسمان کردن و مغالطه و سفسطه کردن، کوشش می‌کردند تا هم هنر خود را نشان دهند وهم به نان و نوایی برسند؛ مانند میرزا بنویسان و مداحان درباری.

پرسش دیگری که این‌جا می‌خواستم طرح کنم این است دینی که بر پایه‌ی راستی، نیکی، عدم خشونت، خردورزی و آزادی بنیاد گذاشته شده را چگونه به نام ضاله یعنی گمراهان معرفی می‌کنید؟!

اگر در فیلم 300 ما ایرانیان را آن‌گونه نشان می‌دهند، می‌گوییم هالیوودی است و سیاست ایران‌ستیزانه دارد. ولی درد آن‌جا آغاز می‌شود که شخصیت بزر گ و دهشمندی چون مانکجی هاتریا لیمجی، زرتشتی اهل هند را در دربار ناصرالدین‌شاه به عنوان فالگیر و کلاهبردار نشان می‌دهند. یا در فیلم چهار چنگولی نشان فروهر را ریشخند می‌کنند یا در برنامه‌ی تلویزیونی شوک نمادهای ایرانی و زرتشتی را با شیطان‌پرستی یکی می‌کنند.

اکنون در شهر خرمشهرِ قهرمان که نماد هشت سال دفاع مقدس است همایشی این چنینی راه‌اندازی می‌کنند، با چه هدفی؟! در شهری که مردمش از داشتن آب آشامیدنی پاک، هوای تمیز، بوستان و معابر زیبا، رفاه نسبی، ناکام و کم‌بهره هستند و درصد بالایی از جوانان با بیکاری و روزمرگی سردر گریبانند. مردمی که درصد بالایی از آنهایا زیر نظر کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی هستند یا از راه دست‌فروشیِ جزیی و شغل‌های کاذب به زندگی خود ادامه می‌دهند. اگر مسوولان این شهر به جای این گونه همایش‌ها، همایش و نشست‌هایی برگزار می‌کردند با عنوان« چگونه خرمشهری خرم و آباد داشته باشیم؟» یا «برای رفع بیکاری، جذب سرمایه‌گذار و کاهش بزه‌کاری چه باید کرد؟» به نظرنگارنده این گونه برای شهروندان بسیار بهتر می‌بود.

اگر تنها بخواهم کتاب‌شناسی و دیدگاه باختریان و بیگانگان درباره‌ی اشوزرتشت و اندیشه‌های سترگ وی را نام ببرم خود یک کتاب قطور و یک پایان‌نامه استوار می‌شود. تنها به چند جمله بسنده می‌کنم؛ سامویل لنگ در کتاب زرتشتیان مدرن می‌نویسد: «آموزش‌های زرتشت به گونه‌ای با دانش و فن‌آوری امروزی برابراست که باید برای جهان متمدن کنونی یکی از بهترین‌ها باشد. در آموزش‌های زرتشت، آهنگ از آفرینش و برآیند از زندگانی این است تا هرکسی در آبادانی جهان و شادمانی جهانیان کوشیده، خود را از راه اندیشه، گفتار و کردار شایان در بالا رفتن به جهان روحانی و رسیدن به قله رسایی و نیک‌بختی جاودانی نماید.»

«زولستر» پژوهشگر آلمانی می‌گوید: «در دین زرتشت برای نخستین بار بهشت و دوزخ عنوان شده و دیگر ادیان از زرتشت آموختند.» به گفته‌ی روژه گارودی، اندیشمند بزرگ فرانسوی «زرتشت نخستین پیکره‌ساز سترگی انسانی است»

در این‌باره سخن و نوشته‌ها بسیار است، ولی ای کاش کسانی که این‌گونه همایش‌ها را برگزار می‌کنند یک‌سونگر نباشند و کوشش کنند چند چشمه‌دان یا منبع موثق را هم بیاورند.

 

عیب می جمله بگفتی، هنرش نیز بگو

نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند

حافظ

 

محمدعلی جمال‌زاده در خاطرات خود می‌نویسد: برای سخن‌رانی به دارالعلم گوتینگن آلمان رفته بودیم. روزی به همسر پروفسور هیلتس گفتم «شوهر شما هنوز جوان است چرا باید این همه علیل و ناتوان باشد؟» نگاهش را در نگاه من دوخت و گفت «تقصیر با زرتشت خودتان است!»

و مقصودش این بود که شوهرش از بس درباره‌ی زرتشت چیز خوانده و نوشته بود، علیل و ناتوان گردیده است»

زمان وزندگی پورداوود 352

به هر روی، ما به درازای تاریخ به گفته شاهرخ مسکوب «ستمکاره‌ی بر خویشتن» بودیم.

 

ایوب گبانچی

نویسنده وروزنامه نگار

 

نوسنده => سینا

به نام خدا

خبرنگار امرداد ـ سیاوش نمیرانیان :

همایشی که به تازگی با همکاری روابط عمومی شهرداری خرمشهر و برخی نهادهای غیردولتی دیگر برگزار شده است ، دین زرتشتی را در رده‌ی فرقه‌های ضاله (گمراه) جای داده است .
این نشست با نام بررسی « فرقه‌های ضاله » در خرمشهر برگزار شده است و دین زرتشتی در کنار فرقه‌های « وهابیت » و « یمانی » در زمره‌ی فرقه‌های ضاله یا گمراه جای داده شده است .
آن‌گونه که در بنر این همایش دیده می‌شود روابط عمومی شهرداری خرمشهر به همراه بسیج دانش‌آموزی ، فرمانداری خرمشهر و سپاه پاسداران برگزارکنندگان این برنامه بوده‌اند .
گفتنی است دین زرتشت پیش از همه‌ی ادیان آسمانی پیروانش را به پرستش خدای یکتا دعوت کرده و در قرآن مجید از پیروان این دین به عنوان اهل کتاب یاد شده است .

نکاتی از زبان سینا

با سلام 4 تا نکته میخوام بگم :

1- زرتشت تنها مال پیروان دینش نیست . پشت اسم زرتشت چندین هزار سال تاریخ و افتخار ایران خوابیده پس مال همه ی ایرانی هاست و همچنین دین زرتشتی شاید اکنون دین من و خیلیای دیگه نباشه ولی قطعآ دین نیاکان ما ها بوده پس اهانت به این دین و این پیامبر نه تنها اهانت به من و امثال من ، بلکه اهانت به کل کشور , کل آریایی ها و حتی کل انسان هاست و همه باید نسبت به این کار عجیب و شرمآور اعتراض کنیم .

2-در قرآن در آیه 17 سورهی حج میخوانیم :

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَىٰ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَیءٍ شَهِيدٌ

به‌راستي كساني كه ايمان آوردند و كساني كه یهودی شدند و صابئان و مسیحیان و مجوسان (( زرتشتيان )) و كساني كه شرك ورزيدند ، بي‌گمان خدا روز قيامت ميانشان را جدا خواهد كرد، زيرا خدا همواره بر هر چيزي بس گواه است.

با توجه به آیه بالا و صد البته به استناد تفاسیر معتبر قرآن , میبینیم که زرتشتیان هم در کنار مسلمانان , یهودیان و ... در گروه ایمان آورندگان قرار دارند و در روز قیامت هم در گروه کافران و گمراهان قرار نخواهند گرفت .

3- همچنین در قرآن در سوره عنکبوت آیه 46 میخوانیم :

و لا تجادلوا اهل الکتاب الا بالتی هی احسن

از مجادله با اهل کتاب (( که شامل یهود و نصارا و مجوس (( زرتشتیان )) و صابئین )) بپرهیز و می‌فرماید با این طوایف چند گانه مجادله نکن مگر به طریقی که بهترین مجادله بوده باشد.

با توجه به این آیه و معنای آن و به استناد تفسیر المیزان , خیلی راحت میشه فهمید که در قرآن مجادله با اهل کتاب منع شده . با این حال هم گفته مگر به روشی که بهترین مجادله باشد . بهترین مجادله هم یعنی مجادله با حضور نمایندگان دو طرف و کاملآ عادلانه و در عین حال با کمال احترام نسبت هر دو طرف . پس کاملآ روشنه که این همایش نه تنها از چارچوب قانون کشور بلکه از چارچوب اسلام حتی آزادی بیان و انسانیت هم بیرون بوده و به شدت غیر اخلاقی و ناعادلانه است . پس باید جلوی این چنین همایش های مسخره ای گرفته بشه ...

4- در مورد سخنران هم باید بگم که اگه این یارو خودش رو مسلمون میدونه پس باید طبق بند 2 و 3 متن بالا به دین زرتشتی و حضرت زرتشت احترام بذاره و آن رو جز ادیان الهی دسته بندی کنه . اما چون این کار رو نکرده , خیلی راحت میشه نتیجه گرفت که حتی یه بار هم قرآن رو نخونده !!!
اما اگه دو بند بالا رو قبول نداره پس یعنی آیات قرآن رو قبول نداره و این هم یعنی طرف کافر شده و از تکذیب کنندگانه و در قرآن هم برای کسانی که آیات الهی رو تکذیب میکنن سرنوشت بدی در نظر گرفته شده است . (( البته فکر کنم در همه کتاب های الهی سرنوشت بدی برای تکذیب کنندگان در نظر گرفته شده است .))

با سپاس فراوان
سینا

نویسنده => سینا

به نام خدا

چند وقتی است که با عربستان حسابی کل افتاده ایم . از طرفی مدام به ما بی احترامی میکنند و از طرفی هم گویا مسئولان حکومتی عاشق بی احترامی به ایرانیان و خفت ایرانیان اند . از این رو عاجزانه از شما مردم فهیم ایران میخواهم که پول لازم برای سفر به حج را به جای ریختن در جیب مسئولان بی لیاقت و بی فکر و همچنین دشمن تاریخی مان ، عربستان ، خرج کودکان گرسنه و یتیم اقسا نقاط ایران زمین بکنیم . چراکه عربستان با کشتن چند صد و شاید حتی چند هزار ایرانی در مراسم های حج در چند سال اخیر ، نه تنها پوزش نخواسته بلکه حتی دیه و غرامت هم نداده . و این در حالی است که حکومت ایران با نهایت خواری برای فرستادن حجاج به عربستان تلاش میکند .

لعنت بر خائنین .

حتی امام علی (( ع )) هم به جای اینکه مدام به حج برود ، به کودکان و یتیمان کوفه کمک میکرد . کمی از مولایمان یاد بگیریم .

شاید تصاویر بالا و شعر زیر بتوانند همه حرف من را بزنند .

دل خوش از آنيم که حج ميرويم *** غافل از آنيم که کج ميرويم

کعبه به ديدار خدا ميرويم *** او که همينجاست کجا ميرويم

حج بخدا جز به دل پاک نيست *** شستن غم از دل غمناک نيست

دين که به تسبيح و سر و ريش نيست *** هرکه علي گفت که درويش نيست

صبح به صبح در پي مکر و فريب *** شب همه شب گريه و امن يجيب

نویسنده => سینا

به نام خدا

حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه‌ی ریاست‌جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی، در پیامی زادروز اشوزرتشت (ششم فروردین‌ماه) را شادباش گفت. متن این پیام در زیر آمده است:
ششم فروردین روز تولد اشوزرتشت، پیامبر بزرگ زرتشتیان را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تبریک و شاد‌باش می‌گویم.
اشوزرتشت از نخستین پیام‌آوران یکتاپرستی در جهان بود. این پیامبر ایرانی در سرزمینی ظهور کرد که مردمانش همواره یکتاپرست بودند. او مردمان ایران را به پرستش خدای دانای بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد. راستی، درست‌کاری، صلح‌طلبی و همبستگی از آموزه‌های اساسی این کیش بود. بدین جهت ایرانیان زرتشتی در طول تاریخ، از جشن های ایرانی همچون سده، مهرگان و نوروز به عنوان نماد انسجام‌بخش اقوام ایرانی، حراست کردند. زرتشتیان با الهام از فرامین کتاب مقدس خود، اوستا، همواره میراث‌دار بخش مهمی از فرهنگ ایران زمین بوده‌اند.
امروز، ایرانیان زرتشتی در کنار هموطنان مسلمان خود، در سرزمین مادری‌شان ایران، با آرامش و مودت در توسعه، پیشرفت و شکوفایی این سرزمین، مشارکت دارند.
از خداوند بزرگ، برای همه زرتشتیان عزیز، آرزوی شادمانی و بهروزی توام با موفقیت دارم.

علی یونسی                             
دستیار ویژه رئیس جمهور                         
در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

نویسنده => سینا

به نام خدا

امروزه « فروهر » يا « فره‌وشی » ذره‌ای از ذات پروردگار دانسته می‌شود که برای راهنمایی روان از جهان مینو به هر انسانی امانت داده شده است و در درازنای زندگی مانند چراغی، راه روان را روشن می‌کند اما در این دوران نشانی که شاهان هخامنشی در مُهرهای رسمی و بناهای تخت‌جمشید به‌کار برده‌اند که نماد فروهر شناخته می‌شود ، به‌ عنوان نشانِ زرتشتیان پذیرفته شده است .
فروهر یک نماد باوری زرتشتیان است . در باور بهدینان همه‌ی موجودات ذره‌ای از انوار بی‌پایان اهورامزدا برخوردار هستند و به انسان به میزان بسیار شایسته‌تری از این نیروی اهورایی که فروهر نامیده می‌شود بخشیده شده است . فروهر به معنی‌ ( فره = پیش‌برنده ) است که به روان انسان نیروی شگفت‌انگیز شناخت قانون‌های اشا و نوآوری و پدیدآوردن و یاری رساندن به اهورامزدا در دگرگونی و تکامل بخشیدن به جهان را می‌بخشد .

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 4 مرداد 1394برچسب:اهورامزدا,فروهر,فره‌وشی,هخامنشیان,زرتشتیان,روح,روان,جهان مینو,, ] [ 21:37 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

از طرف مدیریت وبلاگ , فرارسیدن روز های محرم و تاسوعا و عاشورا , را به همه مردم جهان تبریک میگم .

موقع دعا و عذاداری , ما را نیز فراموش نکنید .

ارسالی توسط => سینا و تینا

[ یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:7 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

کبرا (به انگلیسی: Cobra)‏ نام مار معمولاً زهرآلودی است که از خانواده مارهای الاپیده می‌باشد. کلمه کبرا از کلمه کَپِلو گرفته شده که در زبان پرتغالی به معنای ماری است که دارای کلاه کشیشی می‌باشد. بیشتر این گونه مارها در هنگام احساس خطر، می توانند گردن خود را بلند کنند. هر چند تمام کبراها از یک رده جانورشناسی و از یک نژاد نیستند.

کبراها ممکن است در نژادها و مناطق زیر پیدا شوند:

  • نژادی زهردار بنام ناجا که از خانواده الاپیده‌ها می‌باشد و در آسیا و آفریقا یافت می‌شود.
  • کبرای آبزی زهردار از خانواده الاپیده‌ها که نام آن باولنگرینا است و در آفریقا یافت می‌شود.
  • کبرای بینی سپری (یا مرجانی) زهردار از خانواده الیپیده هاست که نام آن اسپایدلپس می‌باشد و در آفریقا یافت می‌شود.
  • کبرای درختی زهردار که از خانواده الیپیده هاست و نام آن پسودوهیج می‌باشد و در آفریقا یافت می‌شود.
  • کبرای زیرزمینی نادر زهردار که از خانواده الیپیده هاست و نام آن پاراناجا مولتیفاسشیاتا می‌باشد و بصورت کمیاب در آفریقا یافت می‌شود.
  • شاه کبرا نژادی زهردار و از خانواده الیپیده هاست و نام آن افیفاگوس هنه می‌باشد و در جنوب آسیا یافت می‌شود.
  • کبرای مرجانی غربی یا آمریکایی، زهردار و از خانواده الیپیده هاست و نام آن میکروروس فالویوس است و در جنوب غربی ایالات متحده یافت می‌شود.
  • کبرای آبزی بدلی نیمه زهرآلود و از خانواده کالوبرید هاست و نام آن هیدرودیناستس گیگاسمی باشد و در آمریکای جنوبی یافت می‌شود.

این مار وقتی طعمه ای را بیابد سر خود را بلند کرده گردنش را پهن می کند و زهر خود را روی چشم طعمه می ریزد.سم او سبب کوری طعمه می شود.هدف گیری دقیق کبری تا 2 متر است.ولی تا فاصله 3 متری پاشیده می شود.

ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, ] [ 14:30 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

http://www.nastaliqonline.ir/NastaliqOnline.ir.aspx?7054.5662262

عید نیمه شعبان و سالروز تولد منجی عالم مبارک

ارسالی توسط => سینا و تینا

[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, ] [ 2:0 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

«ذوالفَقار» واژه‌ای عربی به معنای «صاحب فقرات» است. فقره خود به معنای مهره کمر است. گفته‌شده‌است چون بر پشت این شمشیر خراش‌های پست و هموار بوده، آن را بدین نام خوانده‌اند.

عموماً پنداشته می‌شود که ذوالفقار دارای دو تیغه یا دو زبانه بوده، اما به قول دهخدا «این گمان بر اصلی نیست» و تنها ابن شهر آشوب در کتاب المناقب، ذوالفقار را شمشیری دوشاخه دانسته‌است.

در برخی منابع، این شمشیر با گودی‌های کوچک تزئینی و با تیغه‌ای دارای شیاری بلند و باریک از کنار دسته تا نوک که شیارهایی باریک از آن به طرف سوی نوک شمشیر داشتهتوصیف شده‌است. همچنین در حدیثی منتسب به جعفر بن محمد، امام ششم شیعه دلیل نامگذاری آن شباهت شیارهایش به مهره‌های کمر است.در حدیثی منتسب به محمد بن علی، امام پنجم شیعه در بحارالانوار درباره دلیل نامگذاری این شمشیر آمده‌است: «زیرا علی علیه‌السلام با شمشیر ذوالفقار به هیچ کس ضربتی نزد، مگر اینکه او را در دنیا از خانواده و زن و فرزندانش جدا کرد و در آخرت او را از بهشت جدا ساخت.»

                رسیدن ذوالفقار به دست علی بن ابی‌طالب

                    

درباره این که این شمشیر چگونه به دست علی رسید، نظرات مختلفی وجود دارد. در حدیثی منسوب به علی بن موسی الرضا آمده‌است که جبرئیل، آن را با خود از آسمان آورده‌است. مجلسی از مناقب نقل می‌کند که آیه ۲۵ سوره حدید* اشاره به این امر دارد.

نظر دیگر که در بحارالانوار آمده‌است، ذوالفقار یکی از هدیه‌های بلقیس به سلیمان است که به دست علی می‌رسد.

در نظر مشهورتر که در لغت‌نامه دهخدا و فرهنگ معین یادشده، ذوالفقار از آن منبه ابن الحجاج و یا از آن عاص بن منبه بود که در جنگ بدر علی او را کشت و شمشیرش را به محمد داد. یک سال بعد در جنگ احد، هنگامی که شمشیر علی شکست، او از محمد شمشیر خواست، و محمد ذوالفقار را بدو داد، که علی با آن از محمد دفاع کرد و دشمن را عقب راند. بنا بر تاریخ طبری و سیره ابن هشام در این هنگام ندایی شنیده شد که می‌گفت: «لا فتی الا علیّ لا سیف الاّ ذوالفقار» (هیچ جوانمردی جز علی و هیج شمشیری جز ذوالفقار نیست) پیامبر گفت: «این صدای جبرئیل است». در کتاب‌های الارشاد شیخ مفید و الأمالی شیخ طوسی، با ذکر سند از جعفر بن محمد این حدیث یادشده، اما نام فرشته در آن به جای جبرئیل، «رضوان» است. سمعانی و ابن بطّه نیز همین حدیث را ذکر کرده‌اند، با این تفاوت که در جنگ بدر رخ می‌دهد.

 

                      ذوالفقار پس از علی بن ابیطالب

بنا بر من‌لایحضره‌الفقیه، پس از علی، ذوالفقار به پسرش حسن ابن علی، و سرانجام به حجت ابن حسن ارث رسید. در روایات است که مهدی موعود در هنگام ظهور آن را به همراه خواهد داشت.

ارسالی توسط => سینا

[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:21 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

از روزگاران کهن ، داستان ظهور مصلح در آخر الزمان ، مسئله ای اساسی و قابل توجه بوده است . اصولاً " فتوریسم " یعنی اعتقاد به دوره آخر الزمان و انتظار ظهور منجی ، عقیده ای است که در ادیان آسمانی اعم از یهودیت ، زردشتی ، مسیحیت و مدعیان نبوت عموماً و دین مقدس اسلام خصوصاً ، به مثابه یک اصل مسلم قبول شده و برخی گفته اند که حتی در آثار مصر قدیم نیز در این باره کلماتی آمده است .

ادامه مطلب را در ادامه مطلب بخوانید .

                        ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, ] [ 20:28 ] [ سینا و تینا ]

 

                             به نام خدا

ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعال تر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن قرار داده شده است

                    ارسالی توسط => تینا

 

[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, ] [ 1:19 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

نشانه‌های دیگری که رخ دادنشان حتمی نیست، عبارتند از:

  • اختلاف بنی‌عباس در ریاست دنیا و زوال حکومت ایشان
  • کشته شدن آخرین پادشاه بنی‌عباس به نام «عبدالله».
  • خورشیدگرفتگی در نیمه ماه رمضان، برخلاف عادت
  • ماه‌گرفتگی در آغاز یا آخر آن ماه رمضان، برخلاف عادت
  • خروج مردی از قزوین که همنام یکی از پیامبران است و جور و ستم زیادی به مردم می‌کند.
  • خروج شیصبانی
  • فرو رفتن بخش غربی مسجد دمشق
  • فرو رفتن یکی از روستاهای شام به نام خرشنا در زمین.
  • ویرانی بصره
  • کشتن فردی که علیه سفیانی قیام کرده در پشت کوفه همراه هفتاد نفر از یارانش.
  • ویران شدن دیوار مسجد کوفه.
  • به‌اهتزاز درآمدن پرچم‌های سیاه از جانب خراسان. این سپاه در منطقه‌ای نزدیک شیراز با سپاه سفیانی خواهد جنگید و اولین شکست را بر آنان تحمیل خواهد کرد. این پرچم‌ها تا زمانی که به بیت‌المقدس برسند، پایین آورده نخواهند شد.
  • ظهور مغربی در مصر و حکومت او بر مردم شام.

برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

                       ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:, ] [ 20:26 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

نشانه‌های حتمی

از امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل شده‌است:

پیش از قیام قائم (عج) پنج علامت حتمی است: یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته‌شدن نفس زکیه، و فرورفتن سرزمین بیداء.

خروج سفیانی

به‌ باور شیعه، سفیانی از نسل ابوسفیان است و در نهایت به‌دست حضرت حجت بن حسن (مهدی) (عج) شکست خورده و کشته می‌شود. از امام علی بن حسین (علیه السلام) زین‌العابدین (امام چهارم شیعیان) نقل شده: «امر قائم از سوی خداوند حتمی است، و امر سفیانی نیز از جانب خداوند قطعی است. قائم ظهور نمی‌کند مگر پس از آمدن سفیانی.»

خروج یمانی

خروج یمانی از یمن (احتمالاً در ماه رجب) از یمن که به پشتیبانی از اهل بیت (سلام الله علیهم)علیه سفیانی قیام می‌کند و مردم را به حق و عدل فرامی‌خواند. این سپاه در عراق با سپاهی که از خراسان آمده متحد می‌شوند.

صیحه آسمانی

صدای آسمانی در ماه رمضان (احتمالاً سحرگاه بیست‌وسوم). که صدای جبرئیل (علیه السلام) و در حمایت از اهل بیت (سلام الله علیهم) پیامبر اسلام (صلواه الله علیه)است. به‌گونه‌ای که هر کس در هر کجای زمین، آن‌را خواهد شنید و معنی آن را به زبان خود خواهد فهمید. احتمالاً در همان روز صدایی دیگر شنیده می‌شود که از طرف شیطان و در حمایت از سفیانی است، که سبب تردید مردم می‌شود.

کشته شدن نفس زکیه

کشتن شدن نفس زکیه (انسان بی‌گناه) در خانه خدا (مسجدالحرام) و بین حجرالاسود و مقام ابراهیم. احتمالاً در ۲۵ ذی‌الحجه. احتمالاً هم‌زمان با کشته شدن این فرد پسرعمو و دخترعموی او هم در شهر مدینه کشته می‌شوند و جنازه آن‌ها را جلوی درب مسجد پیامبر اسلام (صلواه الله علیه) یا مسجدالنبی آویزان می‌کنند.

فرورفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیدا

فرورفتن لشکری که سفیانی به عربستان فرستاده در بیابانی به نام بیدا که بین مکه و مدینه واقع شده‌است.

امام علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) در ذیل آیه شریفه وَلَوْ تَرَى إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ می‌گوید: «کمی پیش از قیام مهدی(عج)، سفیانی خروج می‌کند؛ سپس به‌اندازه دوران حاملگی یک زن که نزدیک به ۹ ماه است حکومت می‌کند. لشکریان او وارد مدینه می‌شوند تااین‌که به بیداء می‌رسند و خداوند آنان را در زمین فرومی‌برد.»

                     ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:, ] [ 20:16 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

محرم ماهی است که امام حسین (ع) ویارانشان در راه خداوند شهید شدند .

پس از شهادت امام حسن (ع) , برادر ایشان امام حسین (ع) به امامت شیعیان رسیدند.وقتی که دهمین روز از ماه محرم بود امام حسین (ع) به دست شمر نفرین شده به شهادت رسیدند.هنگامی که حضرت عباس (ع) , برادر امام حسین (ع) , برای یاران کربلایی , خود و امام حسین (ع) یک مشک آب ببرند , دشمنان مشک ایشان را سوراخ کرده و دو ست مهربان آن بزرگوار را قطع کردند و ایشان را به شهادت رساندند.ولی ای شیعیان این را بدانید که وقتی که حضرت عباس (ع) این مشک را حمل میکردند , بیش از 3000 نفر را کشتند و در جنگ عاشورا امام حسین (ع) بر اساس روایاتی آنقدر از دشمنان  و کفار کشتند تا به پشت دیوار کوفه رسیدند.

عزاداریتان مورد قبول , التماس دعا 

                       ارسالی توسط => تینا

[ شنبه 4 آذر 1391برچسب:, ] [ 14:50 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

چه عواملى موجب ورود به بهشت مى شود؟ و به دیگر سخن : بهشتیان چه ویژگى هایى در دنیا دارند؟ فایده و اثر مهم پى بردن به پاسخ این پرسش، فراهم آمدن زمینه عملى انسان براى نیل به این ویژگى ها است …

این ویژگى ها عبارتند از:
۱- معرفت خدا و پیامبر صلى الله علیه و آله واهل بیت علیه السلام

«…فانه من مات منکم على فراشه و هو على معرفة حق ربه و حق رسوله و اءهل بیته مات شهیدا و وقع اءجره على الله ، و استوجب ثواب مانوى من صالح عمله و قامت النیة مقام اصلاته لسیفه ..» ؛ … پس راستى چنین است که اگر یکى از شما در بستر خود در حالتى بمیرد که به حق پروردگار و حق پیامبر و اهل بیت پیامبر آشنا باشد، او شهید از دنیا رفته پاداش شهیدان را دارد و پاداش او در روز قیامت بر عهده خداوند متعال است ، و ثواب آن کار نیک که انجام آن را در دل داشته و قصد آن را نموده بود، خواهد برد و آن قصد او براى جنگیدن در راه خدا و انجام کار نیک جایگزین و جانشین از نیام بر کشیدن شمشیرش مى شود…

مقصود امام علیه السلام از قصد انجام کار، آن قصد و اراده اى است که اگر هنگام عمل فرا رسد انسان از انجام آن هیچ باکى نداشته باشد، و تنها موانع خارج از اراده و اختیار او باز دارنده او از آن کار باشد، چنین قصد و اراده اى صاحب خود را تا آنجا بالا مى برد که اگر در بستر خود و با مرگ معمولى نیز بمیرد در جایگاه شهیدان قرار خواهد گرفت . مشروط بر اینکه عارف به مقام خداوند و پیامبر صلى الله علیه و آله و اهل بیت علیه السلام باشد.

و در خطبه اى دیگر فرمود:

«…لا یدخل الجنة الا من عرفهم و عرفوه …» ؛ … در بهشت داخل نمى شود جز کسى که امامان را بشناسد و آنان امامان نیز او را بشناسند …» لطفآ برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

                     ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 12 آبان 1391برچسب:, ] [ 15:57 ] [ سینا و تینا ]

                             به نام خدا

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع، علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

محمد، پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و شیعیان معتقدند که او در آنجا علی بن ابی‌طالب را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد. عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر می‌باشد. گرچه در تفسیر حدیث غدیر خم در بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد. اهل سنت تنها اظهار نزدیکی پیامبر به علی و دوستی با او رامی‌دانند و اظهار خواسته اش که علی به عنوان پسر عمو و فرزند خوانده اش جانشین او در مسئولیت‌های خانوادگی اش پس از مرگ شود.

این واقعه و حدیث غدیر در کتاب های شیعه و بسیاری کتاب های اهل سنت نقل شده است. اولین منبع تاریخی که به این کتاب اشاره می کند یعقوبی مورخ شیعه در نیمه دوم قرن سوم هجری است و اولین آثار ادبی قابل تاریخ گذاری، مجموعه اشعاری از نویسندگان شیعه در قرن دوم هجری است. از حدود قرن دوم هجری واقعه غدیر خم بعنوان دلیل نویسندگان شیعه برای اثبات برحقی علی بر جانشینی محمد آمده است.
بریخواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

                        ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ] [ 13:52 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

1- آیا میدانید که شیر ها هر 3 یا 4 روز غذا میخورند ؟

2- آیا میدانید که همه سیاره های منظومه شمسی در مشتری جا میشوند ؟

3- آیا میدانید که گربه ها با استفاده از سیبیلشان فواصل را تشخیس میدهند ؟

4- آیا میدانید که اسب ها ایستاده میخوابند ؟

5- آیا میدانید که بالا ترین سرعت یوزپلنگ 114 کیلومتر بر ساعت است ؟

6- آیا میدانید که حساس ترین انگشت انسان انگشت اشاره است ؟

7- آیا میدانید که قایق دریانوردی در مصر ساخته شد ؟

8- آیا میدانید که در آفریقا تعداد آدم هایی که با حمله کروکدیل کشته میشوند بیشتر از حمله شیرها است ؟          

                               

ارسالی توسط => سینا

به نام خدا

1- فرزند را بر پدر حقی است و پدر را نیز بر فرزند حقی , حق پدر بر فرزند این است که , فرزندش در همه حال فرامنبردار باشد و مگر در معصیت خدای سبحان.و حق فرزند بر پدر این است که بر او نامی نیکو برگزیند و نیکو ادبش کند و بر وی قرآن بیاموزد.

2- برای ادب کردن خود همین بس , که از هر چه از گران ناپسند می داری , اجتناب کنی.

3- پرهیزگاری سر همه خلق هاست.

4- چه بسا که سخن پر نفوذتر از عمل است

5- سخن بگویید تا شناخته شوید . که آدمی در زیر زبانش پنهان است.

 ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:امام علی,علی,سخنان امام علی,نهج البلاغه,, ] [ 13:5 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

1- نشان ایمان این است که راست را بر گزینی , هر چند به زیان تو بود , بر دروغی که سود تو در 

آن است .

2- هر که به کرامت نفس خود آگاه شود , شهوات در دیده اش حقیر آیند.

3- اندکی که پیوسته باشد به از بسیاری که از آن ملول گردند.

4- هر که باطن خود را نیکو سازد , خداوند هم ظاهرش را نیکو جلوه دهد .

5- دنیا انسان را مغرور میکند , ضرر میرسانند و می گذرند.

ارسالی توسط => سینا

 

[ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:امام علی,علی,سخنان امام علی,نهج البلاغه,, ] [ 14:40 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

1- هنگامی که مومن برادر خود را به خشم آورد , سبب جدایی او می شود .

2- سخت ترین گناه , گناهی است که گناهکار آن حقیر شمرد .

3- قناعت ثروتی است پایان ناپذیر .

4- اجر و مزد مجاهد شهید در راه خدا , بالا تر از اجر و مزد کسی نیست که بر گناهش توانایی

هست , ولی پاکدامنی می ورزد , نزدیک است که مردم پاکدامن در زمره ملائکه در آیند .

5- غیبت کردن تنها سلاح ناتوان است .

ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:امام علی,علی,سخنان امام علی,نهج البلاغه,, ] [ 1:21 ] [ سینا و تینا ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

10 نوشته برتر