آمار بازدید
بازدید امروز => 2
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 1719
بازدید ماه => 1964
بازدید سال => 3076
بازدید کل => 39562
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

ز نیرو بود مرد را راستی ***** ز سستی کژی آید و کاستی

تینا که چند روز پیش به خاطر مسابقات کاراته به گرجستان رفته بود ، توانست در کاتای انفرادی و تیمی 2 مدال طلا بگیرد .

از همین جا قهرمانی خواهرم و یکی از مدیران این وبلاگ را به خودم ، خودش ، خانواده ، استاد ها ، دوستان ، آشنایان و ... تبریک میگویم .

امیدوارم پیروز و سربلند باشی تینا .

برای دیدن چند عکس دیگر به ادامه مطلب بروید .

نویسنده => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 14 خرداد 1396برچسب:گرجستان,کاراته,مسابقه,ایران,تینا,قهرمان,طلا,مدال,کاتا,, ] [ 19:23 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

برای امروز 2 خبر مهم دارم . یکی این که امروز تیم ملی والیبال توانست با برد 3-1 برابر تیم لهستان بالاخره پس از 52 سال انتظار به المپیک راه پیدا کند جالب اینکه این اتفاق در زمانی افتاد که تیم ملی همین چند وقت پیش بود که در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی به مقام نخست رسید و توانست پس از چند دهه انتظار , قهرمان آسیا بشود . همه این اتفاقات از زمان جناب آقای مصطفی کارخانه شروع شد و ما این موفقیت را مدیون مربیان و بازیکنان زیادی مانند اسکواچ , ولاسکو , کارخانه , لوزانو , مدنی و ... هستیم . البته نباید فراموش کرد که بپه های تیم ملی در طی این چند سال تلاش بسیار زیادی کردند و امیدوارم بتوانند در المپیک هم یک مقام خوب (( بین یکم تا سوم )) بیاورند تا افتخارات تیم ملی والیبال , چندین برابر شود . 

اما خبر دوم یک خبر بد است . شوربختانه اسطوره بکس جهان , محمد علی کلی پس از 32 سال مبارزه با بیماری پارکینسون در سن 74 سالگی در گذشت در حالی که 5 روز پیش به خاطر تنگی نفس و شرایط بد جسمانی در بیمارستان بستری شده بود . او از کل مسابقات دوران ورزشی خود , که 56 مسابقه بود تنها در 5 مسابقه شکست خورد و این یک رکورد فوق العاده است . امیدوارم که خدایش بیامرزدش .

نویسنده => سینا

به نام خدا

↑ استاد فوناکوشی

 نماد سبک شوتوکان (( هر دو شکل درست است و کاربرد دارد ))

 

شوتوکان به ژاپنی : 松涛館 یکی از مهم‌ترین سبک‌های کاراته است ، که توسط: گیچین فوناکوشی (۱۹۵۷-۱۸۶۸) (( که به عنوان پدر کاراته جهان شناخته می‌شود )) بنیان گذاری شد.

شوتو لقب فوناکوشی ((شوتو به معنی کاج‌های لرزان است و چون خانهٔ فوناکوشی در جنگل کاج بود چنین نامی بر او نهادند)) و کان به معنای خانه یا مکتب است. علاوه بر آن شوتوکان متعلق به سیستم شوری ته در کاراته‌است.

در سال ۱۹۴۸ اجرای هنرهای رزمی آزاد شد و دو تن از شاگردان قبلی دوجوی شوتوکان به نام های ماساتوشی ناکایاما و ایسائو اُباتا سازمان جدیدی را به نام انجمن کاراته ژاپن (JKA)بعنوان اولین تشکیلات رسمی کاراته در جهان بنیان نهادند. دوباره کاراته ترویج شد و در میان ارتش و دانشگاه‌ها و مدارس محبوب گردید.کاراتهٔ شوتوکان با برنامه‌ریزی‌های استاد ناکایاما می‌رفت تا در سطح بین‌المللی مطرح شود، انجمن کاراته ژاپن با تربیت مدرس و اعزام آنها به چهارگوشهٔ دنیا شروع به تبلیغ کاراته فوناکوشی یا همان شوتوکان نمود و این امر باعث خشنودی فوناکوشی نیز بود.

شوتوکان توسط ماساتوشی ناکایاما (۱۹۱۳ - ۱۹۸۷) دان ۹ (پس از مرگ دان ۱۰) به صورت امروزی تر و علمی تر به جهانیان معرفی شده که به کمک نیروهای فیزیکی کارهایی که به نظر خیلی‌ها سخت یا غیرممکن می‌نمایند را ممکن می‌کند. در این روش توجه خاصی به نیرو و سرعت ورود آن و گرانیگاه نیرو می‌شود. پس از استاد ناکایاما دو تن از شاگردان ارشد وی استاد هیروکازو کانازاوا دان ۱۰ که اولین قهرمان مسابقات رسمی جهانی کاراته بود اقدام به تاسیس شوتوکان کاراته بین‌المللی (SKI) و استاد مرحوم هیده تاکا نی شی یاما دان ۱۰ نیز فدراسیون جهانی کاراته سنتی (ITKF)را که رقیب اصلی فدراسیون جهانی کاراته (WKF)بشمار می‌رود را در آمریکا تاسیس نمود و کاراته را درآمریکا پایه گذاری نمود . در حال حاضر علاوه بر این تشکیلات بعدها فدراسیون جهانی شوتوکان کاراته (WSKF) توسط استاد کاسویاو فدراسیون جهانی کاراته نومیچی(KWF) توسط استاد میکیو یاهارا دان ۹ و فدراسیون (JKS) توسط مرحوم استاد آسائی و متعاقباً استاد ماساوا کاگاوادان ۸ بهمراه سایر اساتید در سبک شوتوکان تاسیس و فعالیت نمودند. سبک شوتوکان از نخستین و اصیلترین سبک های کاراته در ژاپن و جهان و از سبک فعال کاراته در سطح ایران است .

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 7 دی 1393برچسب:, ] [ 19:17 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

کمیته فرهنگی انجمن شوتوکان wskf استان اصفهان در اقدامی جالب و بی نظیر در نظر دارد اولین نشریه تخصصی کاراته را به صورت فصل نامه به جامعه کاراته وعموم ورزش دوستان و ورزش کاران تقدیم نما ید.

در مصاحبه اختصاصی با آقای جواد محمدی مدیر مسئول نشریه ایشان هدف از نشر این فصل نامه را شناساندن فرهنگ کاراته به جامعه دانست .

وی افزود برای انتخاب نام برای این نشریه به جمع بندی نهایی نرسیده و در تلاشیم تا نامی پر محتوا و مرتبط با کاراته را برگزینیم
ایشان در پاسخ به این سوال که همکارانتان صرفا کاراته کار هستند! گفت : در نشست با افراد خبره در زمینه خبر و مطبوعات به این نتیجه رسیده ایم که با فراخوان در میان کاراته کاران استعدادها یی در این زمینه را شناسایی و همکاری خود را به صورت تخصصی گسترش دهیم .
در همین راستا آقای مجید نظارتی زاده که سابقه خبر نگاری و کار با مطبوعات رادارد را به عنوان سر دبیر نشریه و کلیه کاراته کاران را به عنوان خبر نگار و عکاس افتخاری برگزیدیم .
در پایان جمله را برای انتشار در این فصل نامه بیان نمود و از عزیزان کاراته کار خواست تا جمله زیر را کامل نموده و به رایانامه JM.KARATE2@GMAIL.COM ارسال نمایند .
از کاراته یاد گرفتم که ..........

ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:, ] [ 12:33 ] [ سینا و تینا ]

                                 به نام خدا

بر اساس متن گفته سایت رسمی شوتوکان کاراته اصفهان مادر جناب آقای علمشیری ریئس سبک به رحمت ایزدی شتافت.

من نیز به عنوان شاگرد ایشان بر خود دانستم که این سوگ را بر ایشان و خانواده محترمشان تسلیت بگویم.

همچنین از تمامی شما عزیزان خواننده این مطلب درخواست میکنم که فاتحه ای برای آن مرحوم ختم کنید.

با تشکر فراوان

                        ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, ] [ 21:46 ] [ سینا و تینا ]

                           به نام خدا

 

فیلا با سیاست تقسیم مدال , مانع از موفقیت نماینده سرفراز کشتی ایران شد.

سعید عبدولی , فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان و یکی از بخت های مسلم مدال طلا , با ناداوری از راهیابی به فینال المپیک باز ماند تا بار دیگر چهره شیطانی ورزش نمایان شود.

فدراسیون بین اللملی کشتی (( فیلا )) یعنی مرکز مدیریت این ورزش وجایی که بدلیل سوء مدیریت و ضعف دیپلماسی , ما در آن نقشی نداریم همچون برخی فدراسیون های دیگر سیاست تقسیم مدال طلا به خاطر افزایش انگیزه میان کشور های مختلف را در پیش گرفته.سیاستی که در سال های گذشته بار ها نمایان شده است.این ترکش این سیاست ظالمانه به تن کشتی فرنگی ایران خورد جایی که به دلیل سب دو مدال طلا توسط سوریان و نوروزی , عرصه را برای درخشش آماده ترین و بهترین و قدرتمند ترین کشتی گیر کاروان المپیک ایران (( سعید عبدولی )) تنگ کرد.عبدولی پس از آنکه کشتی گیر ترک را پشت سر گذاشت در دور دوم و در مصاف با حریف فرانسوی قربانی ناداوری شد . طوری که در وقت اول مبارزه و در حالی که در خاک هیچ خطای فنی مرتکب نشد داوربه راحتی 2 امتیاز به حریف فرانسوی و عبدولی را در این وقت بازنده اعلام کرد . اما در وقت دوم هم وقتی عبدولی بدون خطا و بدون استفاده از پا توانست حریف خود را با فن بار انداز بتاباند داور از دادن امتیاز به وی امتنا کرد تا به راحتی سر قهرامان مسابقات جهانی سال 2011 بریده شود.پس از این اتفاق اشک های عبدولی و فریاد اعتراض تماشاگران ایرانی و انگلیسی حاظر در سالن اکسل در نوع خود بود .

کاریکاتوری از سایت www.funmehr.com

از همان ابتدا با انتخاب داور بلاروسی شکست قهرمان حتمی بود.

لطفآ برای حمایت از سعید عبدولی در بخش نظرات همین مطلب جمله را به وی هدیه کنید.

 

                 ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, ] [ 17:9 ] [ سینا و تینا ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

10 نوشته برتر