آمار بازدید
بازدید امروز => 27
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 36
بازدید ماه => 2001
بازدید سال => 3113
بازدید کل => 39599
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

                               به نام خدا

از روزگاران کهن ، داستان ظهور مصلح در آخر الزمان ، مسئله ای اساسی و قابل توجه بوده است . اصولاً " فتوریسم " یعنی اعتقاد به دوره آخر الزمان و انتظار ظهور منجی ، عقیده ای است که در ادیان آسمانی اعم از یهودیت ، زردشتی ، مسیحیت و مدعیان نبوت عموماً و دین مقدس اسلام خصوصاً ، به مثابه یک اصل مسلم قبول شده و برخی گفته اند که حتی در آثار مصر قدیم نیز در این باره کلماتی آمده است .

ادامه مطلب را در ادامه مطلب بخوانید .

                        ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, ] [ 20:28 ] [ سینا و تینا ]

                                به نام خدا

 

شايد براي ما غافلگيركننده باشد اگر بدانيم در گستره‌ي سياسي ايران باستان، بانكي وجود داشته است كه عمليات آن در بنياد، تفاوت چنداني با كارهاي بانكي امروز نداشته است.
گشوده شدن «ليدي» و «ميان‌رودان»(بين النهرين) به دست كوروش، بي‌درنگ اوضاع اقتصادي ايران را دگرگون كرد. «ليدي» در ضرب سكه نوآور شناخته مي‌شد و «ميان رودان» بزرگ‌ترين بارانداز كالاي بازرگاني جهان باستان از «سند» تا «مديترانه» بود.
كهن‌ترين بانك شناخته شده در گستره‌ي فرمانروايي ايرانيان با مركزيت شهرهايي مانند «هگمتانه» و «پاسارگاد» و «بابل» و «سارد» كه در زمان كورش، قلمرو ايران را تشكيل مي‌داد، بانك «اگيبي و پسران» بود.
پيشتر هم در «ميان‌رودان» مركزهاي اقتصادي وجود داشت كه كارهاي مالي معبدها را انجام مي‌دادند. در آن جا نخست وام مي‌دادند و براي وام، گروي درخور توجهي، مانند زمين كشاورزي يا برده، در اختيار مي‌گرفتند، اما تا آن زمان تنها كاهنان و حكمرانان به كار بانكداري و پول مي‌پرداختند.

                         ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:5 ] [ سینا و تینا ]

                             به نام خدا

1- مین خاکی => وقتی چنگیز خان به چین حمله کرد , چینی ها سر راه اورا مین گزاری کرده بودند .
2- مین دریایی => این یکی هم اختراع چینی ها بود وپس از آنها در انگلیس به ملکه الیزابت اول پیشنهاد شد .
3- تفنگ => مثل مین این یکی هم اختراع چینی ها بود . نخستین تفنگ های چینی ها درواقع , توپ های پرشده دستی پر شده با باروت و گلوله های فولادی بود .
4- گاز ها سمی => قرن پنجم پیش از میلاد  , در جنگ اسپارن علیه آتن , با آتش زدن چوب و قیر و گوگرد برای نخستین بار اختراع شد .
5- تانک => نخستین زره پوشان تاریخ در اروپا توسط یان زسکا در جنگ علیه پاپ مارتین پنجم اختراع شد .
6- موشک => این یکی هم مثل همه کاردستیهای باروتی به چین بازمیگردد .
7- نارنجک دستی => افتخار این یک سلاح مال خودمان است . ایرانیان نارنجک دستی وخمپاره را اختراع کردند . از خمپاره های دوره تیمور تا نارنجک های تخم مرغی شکل دمشی همگی حدود هفتصد سال پیش به دست ایرانان اختراع شدند .
8- مسلسل => چینی ها نخستین بار کمان مسلسل را ساختند که میتوانست در ههر ثانیه یک زوبین پرتاب کند .
9- اژدر => افتخار ساخت اژدر دریایی هم متعلق به ایران است . مهندسان جنگ در هفتصد سال پیش فکر اینجا را هم کرده بودند .
10- شعله افکن => در قرن هشتم میلادی دولت رو به انقراض روم شرقی در جنگ هایش با مسلمانان از این سلاح استفاده کرد ولی پیش از آنها دذر قرن چهارم پیش از میلاد , اسپارتی ها و آتنی ها اختراعش کرده بودند .

                       ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:22 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

هاراگیری

اصول بوشیدو مکتوب نبود ولی در طی قرن ها سینه به سینه و نسل به نسل حفظ شد ( کتاب « هاگا کوره » که در فیلم « گوست داگ » تبلیغ زیادی رویش میشود , یک اثر معاصر است که در قرن هیجدهم توسط یک راهب و از روی تعلیمات بوشیدو نوشته شد . ) فلسفه بوشیدو هفت فضیلت را برای برای یک سامورایی درنظر میگرفت که رسیدن به آنها غایت آرزوی یک مرد جنگجو بود . این فضائل شامل وفاداری , وظیفه شناسی , درست کاری , احترام , شجاعت , متانت و شرافت میشد .

در بین اصول بوشیدو , مهم ترین اصل شرافت است که از نگاه آن ها این طور تعریف میشد : یک سامورایی همیشه باید شرافتمندانه زندگی کند , شرافتمندانه بجنگد و شرافتمندانه بمیرد . طبق آموزه های بوشیدو بود که همیشه دو تا شمشیر با خودشان حمل میکردند ؛ یکی شمشیر بلند برای جنگیدن و کشتن دشمن بود و یکی شمشیر کوتاه ( شبیه خنجر ) برای کشتن خود بود . یک سامورایی واقعی در هنگام شکست خود را میکشت ( خودکشی در ژاپنی به معنای « هاراگیری » بود ) حالا چه این شکست در میدان نبرد باشد و چه در صورت عدم رعایت اصول بوشیدو . خودکشی سامورایی ها چنان مقام و ارج و قربی داشت که معمولآ یک سامورایی برای کمک به دوستش می ایستاد تا بعد از فروبردن شمشیر کوتاه در بدن , او با شمشیرش دوستش را یاری برساند ( او را بکشد ) .

هاراگیری سامورایی ها چنان با فرهنگ ژاپن گره خورده که حتی با وجود ممنوعیتش از سال 1873 باز در میان نظامیان و مردم ژاپن به عنوان نمادی از شرافت همچنان ادامه دارد . جالب این که بسیاری از سربازان شکست خورده ژاپنی در پایان جنگ جهانی دوم , دست به خودکشی به این سبک زدند تا به تسلیم شدن کشورشان در جنگ اعتراض کنند . در طی سال 2009 تا 2011 بود که وزیر دارایی ژاپن در طی یک رسوایی اخلاقی هاراگیری کرد . برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

ارسالی توسط => سینا و تینا

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:12 ] [ سینا و تینا ]

 

به نام خدا

پیدایش سامورایی ها

 آیین ها معمولآ پیش از هر چیزی به ایجاد تغییرات درونی در خود فرد می پردازند . یعنی بیشتر آنها این طوری هستند  . ولی در بین آیین های زنده و مرده دنیا یکی هست که اول به فرد آموزش میدهد که خودش را با اجتماع تطبیق دهد . نام آن آیین ( شینتو ) , آیین باستانی مردم ژاپن است . در آموزه های شینتو , بزرگترین فظیلت اطاعت از امپراتور و سایر رهبران جامعه است . کتاب کوجیکی که متن اصلی پیروان شینتو است , به جای شرح اصول تعلیمات و روش ها , شرح سلسله امپراتوری ژاپن است که از آفتاب به زمین آمده اند . ( این که نقش پرچم ژاپن , یک داره سرخ به نماد آفتاب است از همین جا آمده است .) شاید ژاپن تنها کشوری باشد که از قرن هفتم قبل از میلاد تا کنون یک سلسله پادشاهی به صورت موروثی بر آن حکومت میکنند و هیچ وقت کسی به فکر کودتا بر علیه امپراتور نیفتاده است . حتی در دوره ( شوگون ها ) که ارباب های محلی در عمل اداره کشور را به دست گرفتند , امپراتور سر جای خودش بود  و ارباب ها به نیابت از او حکم رانی میکردند .

همین دوره شوگونی و حکومت ارباب ها باعٍث پیدا شدن طبقه سامورایی ها شد . دوره فئودالی ژاپن که از قرن 12 تا 17 میلادی طول میکشید  , تقریبآ از هر نظر معادل قرون وسطی در اروپا است . در این دوره ارباب های محلی  ( به ژاپنی : دایمیو ) عملآ بر کشور حکومت میکردند و هر اربابی که میتوانست بر بقیه غلبه کند , در پایتخت آن دوران ( شهر کیوتو ) حکومت میکرد . به این ارباب قوی تر از بقیه ( شوگون ) میگفتند .

لازم به ذکر است که کارتون میتی کومان مربوط به همین دوره بود . میتی کومان , این بازرس کار کشته به دستور شوگون به صورت مخفیانه در سراسر کشور میگشت و سعی میکرد که سر از کار بقیه دایمیو ها در بیاورد .

شکل جغرافیایی خاص ژاپن  ( یعنی مجمع الجزیره ای بودن ) کاملآ در خدمت این ایده سیاسی بود . گاهی به صورت همزمان در ژاپن تا 200 دایمیو باهم حکومت میکردند . دایمیو ها برای حفظ قدرتشان در برابر کشاورزها و نیز دیگر ارباب ها , نیاز به نیروی نظامی داشتند . طبقه سامورایی ها از اینجا آغاز شد .

برای خواند ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید .

 

ارسالی توسط => سینا و تینا


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:2 ] [ سینا و تینا ]

                           به نام خدا

مس برای تعدادی از تمدنهای قدیمی ثبت شده، شناخته شده بود و تاریخ استفاده از آن حد اقل به ۱۰،۰۰۰ سال پیش می‌رسد. یک آویزه مسی، متعلق به ۸۷۰۰ سال قبل از میلاد در شمال عراق کنونی پیدا شد. نشانه‌هایی مبنی بر ذوب و خالص کردن مس از اکسیدهای آن مانند مالاکیت و آزوریت تا سال ۵۰۰۰ قبل از میلاد وجود دارد. در عوض اولین نشانه‌های استفاده از طلا تقریباً به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد. مصنوعات مسی و برنزی که از شهرهای سومری و مصنوعات مصری که از مس و آلیاژ آن با قلع یافت شده تقریباً متعلق به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد هستند. در یکی از اهرام یک سامانه لوله کشی با مس پیدا شده که مربوط به۵۰۰۰ سال پیش است. مصریان دریافتند افزودن مقدار کمی قلع، قالب گیری مس را آسان تر می‌کند بنابراین آلیاژهای برنزی که در مصر کشف می‌شوند تقریباً قدمتی همانند مس دارند. استفاده از مس در چین باستان حداقل به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مربوط بوده و تا ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد در این کشوربرنز مرغوب ساخته می‌شده‌است. در نظر داشته باشید چون مس به راحتی برای استفاده و کاربرد مجدد ذوب می‌شود، دوران ذکر شده تحت تاثیر جنگها و کشورگشائیها قرار می‌گیرد. در اروپا مرد یخیOetzi، مردی که به دقت نگهداری می‌شود و متعلق به۳۲۰۰ سال قبل از میلاد است، تبری با نوک مسی در دست دارد که درجه خلوص فلز آن ۷/۹۹٪ می‌باشد. مقدار زیاد آرسنیک موجود در موهای او نشان دهنده سرو و کار او با پالایش مس می‌باشد.
استفاده ار برونز در مرحله‌ای از تمدن به قدری فراگیر بود که آن مرحله را عصر برونز می‌نامند. برنج برای یونانیان شناخته شده بود اما اولین بار بصورت گسترده توسط رومیان بکار رفت. به خاطر زیبایی درخشانش- بطوریکه در باستان برای ساخت آئینه از آن استفاده می‌شد -ونیزبه دلیل ارتباط آن با قبرس که مربوط به الهه بود، در اسطوره‌شناسی و کیمیاگری فلز مس با الهه‌های آفرودیت و ونوس پیوند دارد. در کیمیاگری علامتی را که برای مس در نظر گرفته بودند، علامت سیاره ناهید نیز بود.

                   ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:58 ] [ سینا و تینا ]

                          به نام خدا

       

شهر شین یان در استان شان شی در کشور چین در فاصله 900 کیلومتری جنوب غربی بیجینگ قرار دارد . در نزدیکی این شهر تپه عظیمی از میان خاکهای زرد رود زرد سر بر آورده است . در زیر این تپه , مقبره نخستین امپراتور چین قرار دارد . در مارس سال 1974 میلادی , کشاورزان در 800 متری این نقطه مشغول کندن زمین برای رسیدن به آن بودند که به زیر زمینی خالی برخورد کردند . سپس , مجسمه جنگجویی در اندازه طبیعی که از گل پخته لعاب نخورده درست شده بود , پیش چشمانشان نمایان شد . آنها نمیدانستند که با چه کشف بزرگی رو به رو شده اند . کشاورزان بدون این که خود بدانند , دروازه نخستین امپراتوری چین را گشوده بودند . وقتی باستان شناسان حفاری ها را شروع کردند , به تدریج , هزاران مجسمه در اندازه طبیعی از خاک بیرون آمد . جنگجو ها , اسب ها و ارابه های گلی , همگی مشغول نگهبانی بودند و امپراتور در خوابی ابدی فرو رفته بود . 

این زیر زمین مستطیل شکل از شرق به غرب حدود 200 متر و از شمال به جنوب حدود 60 متر گستره دارد . مقبره در ارتفاع 5 متری سطح زمین قرار دارد . 3 متر نیز ارتفاع دارد . با ادامه حفاری ها مجسمه های منهدم شده بسیاری کشف شد . گویی بلافاصله پس از مرگ امپراتور , قبر دزد ها دالان های زیر زمینی را غارت و نابود کرده بودند . اما مجسمه ها دست نخورده و سلاح های زیادی نیز در آنجا وجود داشت . همچنینی انواع تیر و بقایای کمان های چوبی و قطعه هایی از شمشیر های دو لبه برنزی نیز در آرامگاه کشف شد . هنوز بسیاری از اسرار سربازان گلی روشن نشده است . تا کنون کار حفاری و مرمت اشیای آسیب دیده فقط در قسمتی از این منطقه صورت گرفته است و باستان شناسان همچنان میکوشند که با کمک بیل و قلم و برس های مخصوص , مجسمه های جدید را از تخریب نجات دهند . 

 

برای دیدن سای رعکس ها به ادامه مطلب بروید .

                                   ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 26 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:35 ] [ سینا و تینا ]

                                  به نام خدا

حالا نوبت دومین داستان زندگی رستم دستان است . ما هر هفته یک داستان را برای شما به ارمغان خواهیم آورد . منتظر داستان های بعدی این پهلوان باشید .

برای خواندن داستان روی ادامه متن کلیک کنید.

                         ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:8 ] [ سینا و تینا ]

 

                             به نام خدا

ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعال تر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن قرار داده شده است

                    ارسالی توسط => تینا

 

[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, ] [ 1:19 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

گفتنی است که قبل از شروع داستان بگویم که رستم دستان پلوانی حقیقی بوده اما همانطور که در خوده شاهنامه هم میخوانیم فردوسی او را به شخصیتی بزرگ و افسانه ای تبدیل کرده . البته رستم به راستی قدرتی خارق العاده داشته است .

برای خواندن داستان زندگی رستم دستان به ادامه مطلب بروید .

                     ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ جمعه 5 بهمن 1391برچسب:, ] [ 23:52 ] [ سینا و تینا ]

                             به نام خدا

 

یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است. مردم روزگاران دور و گذشته، که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می‌داد و در طول سال با سپری شدن فصل‌ها و تضادهای طبیعی خوی داشتند، بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت‌های خود را با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند.

آنان ملاحظه می‌کردند که در بعضی ایام و فصول روزها بسیار بلند می‌شود و در نتیجه در آن روزها، از روشنی و نور خورشید بیشتر می‌توانستند استفاده کنند. این اعتقاد پدید آمد که نور و روشنایی و تابش خورشید نماد نیک و موافق بوده و با تاریکی و ظلمت شب در نبرد و کشمکش‌اند. مردم دوران باستان و از جمله اقوام آریایی، از هند و ایرانی - هند و اروپایی، دریافتند که کوتاه‌ترین روزها، آخرین روز پاییز و شب اول زمستان است و بلافاصله پس از آن روزها به تدریج بلندتر و شب‌ها کوتاهتر می‌شوند، از همین رو آنرا شب زایش خورشید نامیده و آنرا آغاز سال قرار دادند. بدین‌سان در دوران کهن فرهنگ اوستایی، سال با فصل سرد شروع می‌شد و در اوستا، واژه Sareda, Saredha «سَرِدَ» یا «سَرِذَ» که مفهوم «سال» را افاده می‌کند، خود به معنای «سرد» است و این به معنی بشارت پیروزی اورمزد بر اهریمن و روشنی بر تاریکی است. در آثارالباقیهابوریحان بیرونی، ص ۲۵۵، از روز اول دی ماه، با عنوان «خور» نیز یاد شده‌است و در قانون مسعودی نسخه موزه بریتانیا در لندن، «خُره روز» ثبت شده، اگرچه در برخی منابع دیگر «خرم روز» نامیده شده است. در برهان قاطع ذیل واژه «یلدا» چنین آمده است:

  • «یلدا شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول جَدی و آخر قوس باشد و آن درازترین شب‌هاست در تمام سال و در آن شب و یا نزدیک به آن شب، آفتاب به برج جدی تحویل می‌کند و گویند آن شب به غایت شوم و نامبارک می‌باشد و بعضی گفته‌اند شب یلدا یازدهم جدی است.»

تاریکی نماینده اهریمن بود و چون در طولانی‌ترین شب سال، تاریکی اهریمنی بیشتر می‌پاید، این شب برای ایرانیان نحس بود و چون فرا می‌رسید، آتش می‌افروختند تا تاریکی و عاملان اهریمنی و شیطانی نابود شده و بگریزند، مردم گرد هم جمع شده و شب را با خوردن، نوشیدن، شادی و پایکوبی و گفتگو به سر می‌آوردند و خوانی ویژه می‌گستردند، هرآنچه میوه تازه فصل که نگاهداری شده بود و میوه‌های خشک در سفره می‌نهادند. سفره شب یلدا، «میَزد» Myazd نام داشت و شامل میوه‌های تر و خشک، نیز آجیل یا به اصطلاح زرتشتیان، «لُرک» Lork که از لوازم این جشن و ولیمه بود، به افتخار و ویژگی «اورمزد» و «مهر» یا خورشید برگزار می‌شد در آیین‌های ایران باستان برای هر مراسم جشن و سرور آیینی، خوانی می‌گستردند که بر آن افزون بر آلات و ادوات نیایش، مانند آتشدان، عطردان، بخوردان، برسم و غیره، برآورده‌ها و فرآورده‌های خوردنی فصل و خوراک‌های گوناگون، خوراک مقدس مانند «می‌زد» نیز نهاده می‌شد.

ایرانیان گاه شب یلدا را تا دمیدن پرتو پگاه در دامنهٔ کوه‌های البرز به انتظار باززاییده شدن خورشید می‌نشستند. برخی در مهرابه‌ها (نیایشگاه‌های پیروان آیین مهر) به نیایش مشغول می‌شدند تا پیروزی مهر و شکست اهریمن را از خداوند طلب کنند و شب‌هنگام دعایی به نام «نی ید» را می‌خوانند که دعای شکرانه نعمت بوده‌است. روز پس از شب یلدا (یکم دی ماه) را خورروز (روز خورشید) و دی گان؛ می‌خواندند و به استراحت می‌پرداختند و تعطیل عمومی بود (خرمدینان، این روز را خرم روز یا خره روز می‌نامیدند).خورروز در ایران باستان روز برابری انسان‌ها بود در این روز همگان از جمله پادشاه لباس ساده می‌پوشیدند تا یکسان به نظر آیند و کسی حق دستور دادن به دیگری نداشت و کارها داوطلبانه انجام می‌گرفت نه تحت امر. در این روز جنگ کردن و خونریزی حتی کشتن گوسفند و مرغ هم ممنوع بود این موضوع را نیروهای متخاصم با ایرانیان نیز می‌دانستند و در جبهه‌ها رعایت می‌کردند و خونریزی به طور موقت متوقف می‌شد و بسیار دیده شده که همین قطع موقت جنگ به صلح طولانی و صفا تبدیل شده است. در این روز بیشتر از این رو دست از کار می‌کشیدند که نمی‌خواستند احیاناً مرتکب بدی شوند که آیین مهر ارتکاب هر کار بد کوچک را در روز تولد خورشید گناهی بسیار بزرگ می‌شمرد. ایرانیان به سرو به چشم مظهر قدرت در برابر تاریکی و سرما می‌نگریستند و در خورروز در برابر آن می‌ایستادند و عهد می‌کردند که تا سال بعد یک سرو دیگر بکارند.

 

                    ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, ] [ 16:25 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

هرمزان یکی از فرماندهان ایرانی بود که در زمان حمله اعراب به ایران در منطقه خوزستان کنونی با سپاه اندکش چندین روز در برابر سپاه بی شمار و شتر سوار و فیل سوار اعراب مقاومت کرد ولی در نهایت به دلیل کثرت دشمن و کمی یار نتوانست دوام بیاورد و اسیر شد . ابوموسی اشعری که در سپاه اعراب بود تصمیم گرفت تا او را سالم نزد عمر بفرستد تا عمر درباره او تصمیم بگیرد . به این ترتیب هرمزان که شاهزاده ای ایرانی بود را به نزد عمر در مدینه فرستادند و او را به مسجدی وارد کرده بودند که عمر در آن خوابیده بود . عمر برخاست و پس از چند دقیقه گفت و گو با سردار ایرانی دستور قتل او را داد . هرمزان گفت که میخواهد قبل از مرگ کمی آب بنوشد . عمر گفت تا کاسه ای آب بیاورند و به دست او بدهند . هرمزان درنگ کرد و آب را ننوشید . عمر دلیل این کار را از هرمزان سوال کرد هرمزان گفت که میترسد در هنگام نوشیدن آب او را بکشند او از عمر خواست قول بدهد که تا او تمام کاسه آب را ننوشیده او را نکشند . عمر قبول کرد . در این هنگام هرمزان آب را روی زمین ریخت . عمر در کمال ناباوری دلیل را از هرمزان پرسید . هرمزان گفت که این کار را کرد تا زنده بماند , او هنوز آب داخل کاسه را ننوشید پس عمر هم طبق قولی که به هرمزان داده بود و همچنین بر اساس تعلیمات اسلام که میگفت نباید زیر قول خود بزنید , نتوانست او را بکشد . احتمالآ رسم آب پاشیدن پشت سر مسافر هم از اینجا آمده باشد و این معنی است که مسافر سالم و زنده بماند.   

                       ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, ] [ 15:20 ] [ سینا و تینا ]

                            به نام خدا

شاهکار جنگی نادر شاه محاصره دشمن , آزاد شدن تنگه خیبر

شامگاه روز 21 شعبان 1151 ه.ج ( 13 آذر 1117 ه.خ ) نادر شاه 10 هنگ از بهترین سواران خود را برگزید بهترین اسب های کوه پیمای ارتش را به آنها داد و وخود نیز سوار شده و به کمک چند راه نمای افغان آن حوالی از راه سه چوبه و بالای تنگه خیبر (تنگه خیبر یا گردنه خیبر دره و گذرگاهی معروف در رشته کوه هندوکش است که در مرز میان افغانستان و پاکستان قرار دارد. این گردنه که قرنها راه داد و ستد و هجوم از آسیای مرکزی بوده اینک حلقه عمدهٔ ارتباطی بین پیشاور (پاکستان) و کابل (افغانستان) می‌باشد. این گردنه ارتفاعش از ۱۰۷۰ متر تجاوز نمی‌کند. گردنهٔ خیبر یکی از راه‌های عمدهٔ هجوم به هند بوده است ) به شتاب روانه شد . خود نادر شاه در پیشاپیش لشگر و چابک سوارانش به دنبال او در تاریکی شب راههای سنگلاخ سه چوبه را می پیمودند همه شب راه افتادند بی آنکه بیاسایند یا از اسب پیاده شوند . دلاوران ایران کوه های بلند و دره های سخت و عمیق را پشت سر گذاشته همچنان می تاختند . سپیده دم پس از اندکی درنگ تا همین که خستگی سواران رفع شود , دوباره با شتاب بیشتری پیشروی آغاز شد . نزدیک ظهر نادر شاه با سوارانش در جاده پیشاور سر به در آورد و 86 کیلومتر راه دشوار کوهستانی سه چوبه را با هزاران رنج و سختی و بیخوابی پیمود . تا کنون هیچکس از سرداران جهان چنین راهپیمایی دشواری را آن هم در تاریکی شب ننموده اند . بدین گونه تنگه خیبر در پشت سر مانده و دشمن محاصره میشد . ناصر خان که هرگز چنینی گمانی نمیبرد همین که از این شاهکار نادرشاه آگاه گردید چنان هراسناک شد که نتوانست به پاسداران تنگه خیبر دستور پس نشستن بدهد و خود با سپاهیانی که در جمرود بودند به شتاب بسیاری به سوی جنوب و رود سند رانده و آنچه بار و بنه و خواربار داشت بر جای گذاشت و جانی بدر برد.در این هنگام نادر شاه نیز گروهی از سواران خود را به سوی تنگه خیبر فرستاد و بدین گونه راه گریز بر مدافعین تنگه خیبر بسته شد و چون سرتیپ حاجی خان بیک دستور داشت که نزدیک ظهر به تنگه یورش آورد سپاهیانی که تنگه را پاسداری می نمودند در میان ستون سواره نادر شاه و نیروی سرتیپ حاجی خان بیک منگنه وار فتاده همگی نابود شدند . سپس آنچه خواربار و بنه و چارپایان بارکش و اسلحه از دشمن به دست آمده بود میان سپاهیان ایران تقسیم شد. 

                  ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, ] [ 13:56 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

نشانه‌های دیگری که رخ دادنشان حتمی نیست، عبارتند از:

  • اختلاف بنی‌عباس در ریاست دنیا و زوال حکومت ایشان
  • کشته شدن آخرین پادشاه بنی‌عباس به نام «عبدالله».
  • خورشیدگرفتگی در نیمه ماه رمضان، برخلاف عادت
  • ماه‌گرفتگی در آغاز یا آخر آن ماه رمضان، برخلاف عادت
  • خروج مردی از قزوین که همنام یکی از پیامبران است و جور و ستم زیادی به مردم می‌کند.
  • خروج شیصبانی
  • فرو رفتن بخش غربی مسجد دمشق
  • فرو رفتن یکی از روستاهای شام به نام خرشنا در زمین.
  • ویرانی بصره
  • کشتن فردی که علیه سفیانی قیام کرده در پشت کوفه همراه هفتاد نفر از یارانش.
  • ویران شدن دیوار مسجد کوفه.
  • به‌اهتزاز درآمدن پرچم‌های سیاه از جانب خراسان. این سپاه در منطقه‌ای نزدیک شیراز با سپاه سفیانی خواهد جنگید و اولین شکست را بر آنان تحمیل خواهد کرد. این پرچم‌ها تا زمانی که به بیت‌المقدس برسند، پایین آورده نخواهند شد.
  • ظهور مغربی در مصر و حکومت او بر مردم شام.

برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

                       ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:, ] [ 20:26 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

نشانه‌های حتمی

از امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل شده‌است:

پیش از قیام قائم (عج) پنج علامت حتمی است: یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته‌شدن نفس زکیه، و فرورفتن سرزمین بیداء.

خروج سفیانی

به‌ باور شیعه، سفیانی از نسل ابوسفیان است و در نهایت به‌دست حضرت حجت بن حسن (مهدی) (عج) شکست خورده و کشته می‌شود. از امام علی بن حسین (علیه السلام) زین‌العابدین (امام چهارم شیعیان) نقل شده: «امر قائم از سوی خداوند حتمی است، و امر سفیانی نیز از جانب خداوند قطعی است. قائم ظهور نمی‌کند مگر پس از آمدن سفیانی.»

خروج یمانی

خروج یمانی از یمن (احتمالاً در ماه رجب) از یمن که به پشتیبانی از اهل بیت (سلام الله علیهم)علیه سفیانی قیام می‌کند و مردم را به حق و عدل فرامی‌خواند. این سپاه در عراق با سپاهی که از خراسان آمده متحد می‌شوند.

صیحه آسمانی

صدای آسمانی در ماه رمضان (احتمالاً سحرگاه بیست‌وسوم). که صدای جبرئیل (علیه السلام) و در حمایت از اهل بیت (سلام الله علیهم) پیامبر اسلام (صلواه الله علیه)است. به‌گونه‌ای که هر کس در هر کجای زمین، آن‌را خواهد شنید و معنی آن را به زبان خود خواهد فهمید. احتمالاً در همان روز صدایی دیگر شنیده می‌شود که از طرف شیطان و در حمایت از سفیانی است، که سبب تردید مردم می‌شود.

کشته شدن نفس زکیه

کشتن شدن نفس زکیه (انسان بی‌گناه) در خانه خدا (مسجدالحرام) و بین حجرالاسود و مقام ابراهیم. احتمالاً در ۲۵ ذی‌الحجه. احتمالاً هم‌زمان با کشته شدن این فرد پسرعمو و دخترعموی او هم در شهر مدینه کشته می‌شوند و جنازه آن‌ها را جلوی درب مسجد پیامبر اسلام (صلواه الله علیه) یا مسجدالنبی آویزان می‌کنند.

فرورفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیدا

فرورفتن لشکری که سفیانی به عربستان فرستاده در بیابانی به نام بیدا که بین مکه و مدینه واقع شده‌است.

امام علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) در ذیل آیه شریفه وَلَوْ تَرَى إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ می‌گوید: «کمی پیش از قیام مهدی(عج)، سفیانی خروج می‌کند؛ سپس به‌اندازه دوران حاملگی یک زن که نزدیک به ۹ ماه است حکومت می‌کند. لشکریان او وارد مدینه می‌شوند تااین‌که به بیداء می‌رسند و خداوند آنان را در زمین فرومی‌برد.»

                     ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:, ] [ 20:16 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

محرم ماهی است که امام حسین (ع) ویارانشان در راه خداوند شهید شدند .

پس از شهادت امام حسن (ع) , برادر ایشان امام حسین (ع) به امامت شیعیان رسیدند.وقتی که دهمین روز از ماه محرم بود امام حسین (ع) به دست شمر نفرین شده به شهادت رسیدند.هنگامی که حضرت عباس (ع) , برادر امام حسین (ع) , برای یاران کربلایی , خود و امام حسین (ع) یک مشک آب ببرند , دشمنان مشک ایشان را سوراخ کرده و دو ست مهربان آن بزرگوار را قطع کردند و ایشان را به شهادت رساندند.ولی ای شیعیان این را بدانید که وقتی که حضرت عباس (ع) این مشک را حمل میکردند , بیش از 3000 نفر را کشتند و در جنگ عاشورا امام حسین (ع) بر اساس روایاتی آنقدر از دشمنان  و کفار کشتند تا به پشت دیوار کوفه رسیدند.

عزاداریتان مورد قبول , التماس دعا 

                       ارسالی توسط => تینا

[ شنبه 4 آذر 1391برچسب:, ] [ 14:50 ] [ سینا و تینا ]

                                 به نام خدا

هیولاهای افسانه ای دریایی با اندازه هایی باور نکردنی که بیش از همه در سواحل نروژ و ایسلند خواب ملوانان را در کشتی هایشان آشفته میکند.هشت پاهایی غول آسا که در چشم بر هم زدنی کشتی خیس خورده و سنگین را مثل قایق کاغذی به هوا می برد و به آب میکوبد و یکی یکی مسافران وحشت زده را در میان منقار استخوانی و عظیمش میکشد.خیلی از ملوانان به وجود این هیولا ایمان دارند و نام او را کراکن گذاشته اند . کراکن از زبان نروژ به انگلیسی (Crooke) و آلمانی (Krake) و احتمالآ ایسلندی (Hafgufa ) و... راه یافته است.

حقیقت چیست؟

طبق توصیف دریانوردان و طبیعی دانان اروپایی کراکن قطعآ وجود داشته , هرچند شاید درباره ابعاد این موجود تا حد زیادی اغراق شده باشد . از قرن هجدهم به بعد کراکن رسمآ به عنوان یک سرپای غول پیکر ( هشت پا , اسکوئید , ماهی مرکب و ... ) توصیف شده است.گرچه در اولین توصیفات اشاراتی به شکل خرچنگ مانند او نیز شده ولی ولی شاید این اختلافات حاصل تغییر زبان در متون قدیمی باشد.برخی هم اعتقاد دارند که کراکن چیزی نیست جز فعالیت های آتشفشانی که گاهی باعث ترس دریانوردان می شده و گاهی هم باعث مرگ آنها , به ویژه اینکه فعالیت های زمین شناختی در نزدیکی ایسلند بسیار رخ میدهد.این جانوران امروزه دیگر برای جانور شناسان اسطوره و افسانه و کابوس محسوب نمیشوند , بلکه به روشنی میدانیم که چنینی موجوداتی در اعماق آب زیادند ولی به ندرت میشود یکی از آنها به سطح آب بیاید.امروزه دانشمندان با هم اتفاق نظر دارند که کراکن اگر وجود داشته باشد همان اسکوئید است که میتواند تا 16 متر هم رشد کند.   

این اسکویید های غول پیکر منشاء کراکن است . ایکوئید ها میتوانند به صورت عادی تا 16 متر رشد کنند و خیلی هم خطرناک باشند.

                         ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, ] [ 21:39 ] [ سینا و تینا ]

                             به نام خدا

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع، علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

محمد، پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و شیعیان معتقدند که او در آنجا علی بن ابی‌طالب را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد. عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر می‌باشد. گرچه در تفسیر حدیث غدیر خم در بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد. اهل سنت تنها اظهار نزدیکی پیامبر به علی و دوستی با او رامی‌دانند و اظهار خواسته اش که علی به عنوان پسر عمو و فرزند خوانده اش جانشین او در مسئولیت‌های خانوادگی اش پس از مرگ شود.

این واقعه و حدیث غدیر در کتاب های شیعه و بسیاری کتاب های اهل سنت نقل شده است. اولین منبع تاریخی که به این کتاب اشاره می کند یعقوبی مورخ شیعه در نیمه دوم قرن سوم هجری است و اولین آثار ادبی قابل تاریخ گذاری، مجموعه اشعاری از نویسندگان شیعه در قرن دوم هجری است. از حدود قرن دوم هجری واقعه غدیر خم بعنوان دلیل نویسندگان شیعه برای اثبات برحقی علی بر جانشینی محمد آمده است.
بریخواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

                        ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ] [ 13:52 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

هفتم آبان روزی که با نام روز جهانی گراميداشت کوروش بزرگ  گزينش شده است، چرا که ٢هزا و ٥٠٠ سال پیش در چنین روزی، کوروش بزرگ به بابل اندر شد و فرمان بشر دوستانه‌اش را صادر کرد. فرمانی که در آن‌، همه‌ي انسان‌ها برابرند و در خور احترام. در اين فرمان آمده بود كه مردمان در گزينش دین و آیینشان آزادند. كوروش گفته بود كه همه در امان هستند و از او و سربازانش، ‌گزندي به مردم، به خانه و كاشانه‌شان و به نيايشگاه‌هايشان نخواهد رسيد.
کوروش بنيان‌گذار شاهنشاهي هخامنشیان به عنوان کشورگشایی بزرگ و فرمانرواي بزرگ‌ترین شاهنشاهي آن‌روز جهان، نه از آن روي كه سرزمين‌هاي بسيار به زير فرمانش بودند، بلكه به شوند(:دليل) رفتار بزرگ‌منشانه‌اي كه در برابر شکست‌خوردگان داشت در جهان نامور است. در زیر، سخن برخی ناموران جهان را درباره‌ی کوروش بزرگ آورده‌ايم:البته ادامه مطلب را باید در ادامه مطلب بخوانید.

                      ارسالی توسط => سینا

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 5 آبان 1391برچسب:, ] [ 11:59 ] [ سینا و تینا ]

                                به نام خدا

شلوار به شکل امروزی آن در قرن 19 میلادی شکل گرفت.(( جین , کتان , پارچه , و ... ))

    

با این وجود , گفته میشود که مردم در ایران باستان شلوار می پوشیدند .

    شماره 1      شماره 2

عکس شماره 1 : این حکاکی که مربوط به دوره مادها میباشد به خوبی نشان میدهد که این بانوی ایرانی سوار بر مرکب خود با چادر مخصوص و شلوار میباشد همچنین مستخدمین او در جلوی وی با لباس مخصوص اند.

عکس شماره 2 : این عکس هم که از تخت جمشید گرفته شده به خوبی نشان میدهد که در دوران هخامنشی سربازان با شلوار ولباس مخصوص بوده اند.

در اوایل قرون وسطی در اروپا , مرد ها تونیک می پوشیدند , اما با رواج زره های فلزی پوشیدن این لباس غیر عملی شد.بنابر این جوراب های ساق بلند و بعد ها شلوارک در بین مرد ها رواج یافت , شلوارک در آن دوران شلواتر کوتاهی بود که در زیر زانو و روی جوراب بسته میشد . در حدود سال 1830 میلادی شل.ارک به شلوار های تا ساق پا معروف به تنبانتغییر شکل یافت.پس از سال 1830 شلوار بلندتر و در قوزک گشاد تر شدند , از آن به بعد این نوع شلوار سبک اصلی و شلوار مخصوص مردان بوده است.

                     ارسالی توسط => سینا

[ چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:12 ] [ سینا و تینا ]

                                 به نام خدا

قدیمی ترین شواهدی که از سگهای قلاده دار وجود دارد , مربوط به مصرباستان با قدمتی حدود 5000 سال است (( بالا )) در مصنوعات و نقاشی های دیواری متعلق به 3500 یا 3000 سال قبل از میلاد مسیح , ع , سگ ها با قلاده های چرمی به تصویر کشیده شده اند . معمولآ نام سگ هم رو قلاده نوشته شده بود . مانند سگ شجاع یاسگ بی مصرف . سگهای مصری برای شکار یا نگهبانی مورد استفاده قرار می گرفتند و زمانی که تربیت میشدند به آنها قلاده یا افسار می بستند.یونانی ها و رومی ها نیز به سگ هایشان  قلاده میبستند اما هدف آنها از این کار محاقظت از سگ در برابر گرگ ها و دیگر شکارچیان بوده است .سگهایی که از سایر حیوانات محافظت میکردند , قلاده هایی میخ دار داشتند که در برابر حیوانات دیگر از گلویشان محافظت می کرد.در قرون وسطی و رنسانس سگ های سگهای کوچک به عنوان حیوان خانگی محبوبیت پیدا کردند.سگها در این دوران نماد طبقه نجبا و اشراف شدند و مردم سگهایشان را را با قلاده هایی از طلا و نقره جواهرنشان تزیین میکردند . (( پایین )) با رشد طبقه متوسط در دوره رنسانس افراد بیشتری توانایی خرید و نگهداری سگ را پیدا کردند . از این رو قلاده های ارزانتر به بازار آمد.

                         ارسالی توسط => سینا

[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, ] [ 21:4 ] [ سینا و تینا ]

                                   به نام خدا

 

محمدحسین جهان پناه - شروع این اشتباه بزرگ (جنگ ویتنام) به اوایل دهه ۱۹۵۰ و پایان نخستین جنگ هند و چین باز مى‌گشت. هنگامى که ارتش فرانسه پس از شکست قاطع ازنیروهاى ویت‌مین تحت فرمان مردان سیاسی هانوى به رهبری «هوشی می‌ن» مجبور به ترک ویتنام شدند. کشوری که برای نزدیک به شش دهه زیر پرچم فرانسه زانو زده بود و اینک برای برخاستن تقلا می‌کرد. فرانسه در ‌‌نهایت در کنفرانس ۱۹۵۴ ژنو به استقلال سه کشور مستعمره خود در هندوچین یعنی کامبوج و لائوس و ویتنام رضایت داد؛ اما در موافقت‌نامه‌های کنفرانس ژنو، ویتنام موقتا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد. به این ترتیب کمونیست‌ها به نیمه‌شمالی عقب می‌نشستند و نیمه جنوبی غیر‌کمونیستی باقی می‌ماند که البته خط ویژه آتش‌بس میان این دو به عنوان مرز سیاسی تفسیر نمی‌شد. در آن زمان هدف ظاهرا این بود که پس از نظرسنجی سراسری از مردم ویتنام، تکلیف حکومت در این کشور معلوم شود اما در عمل داستان شکل دیگری داشت. آمریکا از ترس سقوط کل منطقه به دامان شوروی با این موافقت‌نامه مخالف بود و همین موضوع موجب شد تا با تشویق حکومت ویتنام جنوبی به رهبری «نگو دین دیم»، او را وادارند تا از شرکت در مذاکرات مربوط به رای‌گیری شانه خالی کند. این شد که در ۱۹۵۵ جمهوری مستقل ویتنام جنوبی به رهبری دیم رسما اعلام موجودیت کرد. عدم برگزاری رای‌گیر سراسری موجب شد تا باقیمانده نیروهای ویت مین در جنوب همراه با اوج‌گیری نارضایتی عمومی شدیدا دست به مقاومت بزنند و جبهه آزادی بخش ویتنام که جنوبی‌ها افرادش را ویت‌کنگ صدا می‌کردند با پشتیبانی شمالی‌ها در ۱۹۵۹ شکل بگیرد.

برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

                          ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, ] [ 17:54 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

هیچ میدانستید کوتاه ترین جنگ تاریخ جنگی بود که بین انگلیس و زنگبار در گرفت ؟ (( زنگبار کشور بود که خاک آن بخشی از تازانیا امروز را تشکیل میدهد)) در این جنگ ارتش انگلستان موفق شد کل کشور زنگبار را در کمتر از 45 دقیقه اشغال کند انگلیس به علت داشتن توپ و تفنگ و تانک و ... و همچنین نیروی نفوذی در میان زنگباری ها توانسط این جنگ را با این سرعت به پایان برساند.

          

               البته در عوض

طولانی ترین جنگ دنیا که با شکست انگلیس به اتمام رسید و بیش از 100 سال پیاپی و بدون حتی یک روز صلح و یا آتش بس به سود فرانسه به اتمام رسید .

طی این جنگ هم فرانسه و هم انگلیس 5 پادشاه خود را به تخت نشاندند.

                   ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, ] [ 18:22 ] [ سینا و تینا ]

                                      به نام خدا

ملک ايران مملو از مردانگيست

جنگه با ایرانیان ديوانگيست

دشمنانش دشمن ديرينه اند

ترک تازي و اجانب ريشه اند

عدل کورش شاه شاهان جهان

غرق حيرت مي کند پيغمبران

داريوشش مظهر آباديست

شاه شاهان جهان ايرانيست

آريوبرزن نماد غيرت است

سمبل آزادي اين ملت است

مهردادش دشمن يونانيان

سر بلند از نام او ايرانيان

يزد گردش دشمن هر تازي است

جنگ او با تازيان تاريخي است

فاتح و دشمن ستيزش سورنا ست

دشمن هر نانجيبش سورنا ست

چون خشايارش دگر دنيا نديد

خاک يونان ضرب شسش را چشيد

                             ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, ] [ 20:39 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

محققان اولین نشانه ای مربوط به حیوانات بزسان رام شده (( گوسفند و بز )) را در آفریقای جنوبی کشف کردند قدمت بقایای کشف شده به سال ها آخر اولین هزاره قبل از میلاد مسیح برمیگردد . این تحقیق به سرپرستی (( دیوید پلاردو )) از موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس و موزه ملی نامیبیا انجام شده است. (( پلاردو )) در جریان تحقیقات خود در نامیبیا موفق شد اولین نشانه های مربوط به حیوانات رام شده را در غار  (( لئوپارد )) کشف کند.پلاردو در باره بقایای کشف شده گفت :(( هنوز مشخص نیست که آثار کشف شده مربوط به بز است یا گوسفند , اما قطعآ دندان های حیوان های اهلی است .)) محققان معتقد اند که موقعیت جغرافیایی و قدمت تاریخی بقایای کشف شده میتوانند تاثیر مهمی در بررسی سیر زمانی اهلی کردن حیوانات و روش های احتمالی انجام آن در این منطقه داشته باشد.

                     ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, ] [ 14:28 ] [ سینا و تینا ]

                                                          به نام خدا

 

کشتارهاي عظیم فرمانده خونريز هونها

 

آتيلا؛ شکارچي بشريت

مجارها و تركها آتيلا را پادشاهي افسانهاي ميدانند اما مردم اروپاي غربي تنها از او به عنوان فرماندهي خونخوار و بيرحم ياد ميكنند. آتيلا را تازيانه خدايان ميخواندند. ميگويند او هرچه را بر سر راهش بود، نابود ميكرد. داستانهاي مربوط به آتيلا هراس انگيزند اما برگرفته از سوي كساني است كه از او متنفر بودند.او يك بربر چپاولگر و يك موجود بيرحم بود. حتي امروز هم نام آتيلا هون برابر با وحشيگري است. پادشاه هونها كارنامهاي بلند بالا از جنايت دارد؛ مردي كه هانيبال لكتر در برابر اويك مادر ترزا محسوب ميشود. او براي رسيدن به ثروت و طلا از هيچ جنايتي دريغ نميكرد و تنها بربري است كه حكومت روم را به مدت 10 سال به خاك سياه نشاند . تنها چيزي كه براي آتيلا اهميت داشت ويران كردن بود و هرگز در فكر تثبيت آينده هونها نبود. در مقايسه با ساير خودكامگان تاريخ كمترين خلاقيت را داشت. او مشكلات را حل نميكرد، اثري بنا نكرد و يادگاري هم از خود جا نگذاشت. حتي امروز هم كارنامه عملكردهاي خشونتآميز او نظير ندارند. آتيلا را ميتوان نخستين تروريست و آدمكش تاريخ دانست. او توانست با سيستم مافيايي قرن پنجمي خود ثروتي عظيم دست و پا كند؛ اما به دليل فقدان بينش صحيح نتوانست تمدن حكومتي پايدار را بنا كند. ضعف او در كشورداري و نداشتن جانشيني قدرتمند همگي دست به دست هم دادند تا تمامي قلمروي او در كمتر از 30 سال تجزيه شود و قوم هون تسلط 10 ساله خود بر اروپا را براي هميشه از دست بدهد. اينها را مردم اروپاي غربي درباره او ميگويند ولي حقيقتا آتيلا كيست؛ فرماندهي خونريز يا قهرماني شجاع؟

برای خواندن ادامه مطلب به قسمت ادامه مطلب بروید.

 

                                                   ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, ] [ 3:10 ] [ سینا و تینا ]

                            به نام خدا

           

ارتش مغول در سده سیزدهم قدرت برتر آسیا بودند و مردم قاره کهن , از شنیدن نام آنها به خود می لرزیدند.آنها به رهبری چنگیز خان از سرزمین خود در شمال شرق آسیا به حرکت در آمدند و همه کشور های سر راهشان را نابود کردند , شهرهایی که مقاومت کردند هم در نهایتتسخیر و مردمانشان قتل عام شدند.آنها از چین و عراق تا کوه های قفقاز را زیر هجوم وحشیانه خود بردندو در هر میدانی که جنگیدند , پیروز شدند.اما این قوم که بودند و چه کردند و چه گونه زندگی کردند باشد برای ادامه مطلب            

                      ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب

به نام خدا

گوگل یک نظر سنجی درباره این که ببیند خلیج پارس درست است یا خلیج عربی گذاشت که خدا را شکر تعداد آرای ایرانیان از اعراب بیشتر است (( تا به حال ))

البته چه خوب می شد اگه که مسولین باشگاه خبرنگاران با ما همکاری میکردند و خبر گذاشتن این نظر سنجی را در کشور اعلام میکردند تا ملت خبردار شده و از خلیج همیشه پارس حمایت بیشتری میکردند . با این حال ما از طرف خودمان به تمامی کسانی که در این نظر سنجی به خلیج فارس رای دادن تشکر می کنیم .

برای خواندن جزئیات بیشتر و شرکت در نظر سنجی روی لینک زیر کلیک کنید :
http://www.persianorarabiangulf.com

متاسفانه این سایت برای ایرانیان فی*لتر شده است (( به نظر میرسد که خود سایت مقابل آی پی ایران را مسدود کده است )) از این رو از شما درخواست میکنیم که برای ورود به سایت و شرکت در نظر سنجی از فی*لتر*شکن استفاده بکنید .

ارسالی توسط => سینا

به نام خدا

مطالعات جدید نشان میدهد که نواحی بزرگی از مریخ توانایی حفظ حیات را دارند .

سوال همیشگی درباره مریخ آن بود که آیا مریخ میتواند حیات را دارا باشد یا نه ؟

سطح خشک مریخ , دمای نا مناسب آن و جو نازکی که پیرامون آن است , شرایط نامناسبی را برای حیات به وجود آورده است .

اما بیشتر دانشمندان معتقدند بهترین نواحی مریخ که میتوان در آن موجود زنده یافت , قسمت های زیرین آن است . مطالعات جدید نشان میدهد که این این حدس نه تنها درست است , بلکه قسمت های زیر زیر سطح مریخ حتی میتوانند مناسب حیات نیز باشند .

تا پیش از این دانشمندان با کاوش بر سطح مریخ و بررسی مسیرهایی که به نظر میرسید رود های قدیمی باشند , به دنبال کشف آب در سطح این سیاره بودند .

اما مطالعت جدید بیان میکند که شرایط ارگانیسمی مناسب برای حیات موجودات زنده میتواند در سطح زیرین قسمت هایی از این سیاره وجود داشته باشند .

ارسالی توسط => سینا

[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:حیات فرازمینی,آدم فضایی,یوفو,مریخ,بهرام,حیات زیر پوسته مریخ,, ] [ 16:3 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

1- آیا میدانید که شیر ها هر 3 یا 4 روز غذا میخورند ؟

2- آیا میدانید که همه سیاره های منظومه شمسی در مشتری جا میشوند ؟

3- آیا میدانید که گربه ها با استفاده از سیبیلشان فواصل را تشخیس میدهند ؟

4- آیا میدانید که اسب ها ایستاده میخوابند ؟

5- آیا میدانید که بالا ترین سرعت یوزپلنگ 114 کیلومتر بر ساعت است ؟

6- آیا میدانید که حساس ترین انگشت انسان انگشت اشاره است ؟

7- آیا میدانید که قایق دریانوردی در مصر ساخته شد ؟

8- آیا میدانید که در آفریقا تعداد آدم هایی که با حمله کروکدیل کشته میشوند بیشتر از حمله شیرها است ؟          

                               

ارسالی توسط => سینا

به نام خدا

سر آغاز رخداد

 

دهم ژانوه برابر است با بیستم دی ماه در 62 سال پیش از میلاد . پمپی ژنرال رومی و یکی از هموندان شورای ریاست امپراتوری روم , سوریه را از آن روم دانست (((در صورتی که سوریه از آن ایران بود))) . ایران پاسخ را بر روم چنین داشت که :((دست رومیان از خاور مدیترانه کوتاه)) این پاسخ دندان شکن بر امپراتوری روم گران آمد از این رو روم آهنگ جنگ با ایران کرد . کراسوس ژنرال دیگر رومی و یکی دیگر از هموندان شورای سه گانه ریاست بر امپراتوری روم , پس از 9 سال , با سپاهی انبوه به سوی خاور مدیترانه تاخت . ارتش ایران به فرماندهی سپهبد ((سورنا)) در حران (( کارهه آن زمان ---> کنار رود فرات , مرز امروز سوریه و ترکیه )) سپاه روم را در هم شکست. تعداد زیادی از رومیان از جمله کراسوس و پسرش در جنگ کشته , تعدادی زخمی و اسیر و بقیه هم فراری شدند .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب

  به نام خدا

آریوبرزن

نگاره‌ای نو از آریوبرزن
زادروز 368 سال قبل از میلاد در آیا پیر (( ایذه ))
درگذشت 330 سال قبل از میلاد در کوه های زاگرس
محل زندگی ایران
ملیت ایرانی
نژاد آریایی
شناخته‌شده برای مقابله با سپاه اسکندر
خویشاوندان خواهر یوتاب ، پدر فارنابازوس

آریوبَرزَن (به یونانی: Aριoβαρζάνης) نام سردار ایرانی بود که در کوههای پارس در برابر سپاه اسکندر مقدونی ایستادگی کرد و خود و سربازانش تا واپسین تن کشته شدند . نام آریوبرزن در پارسی کنونی به گونه آریابرزین هم گفته و نوشته می‌شود که به معنی ایرانی باشکوه‌ است .

برای خواندن ادامه مطلب , به ادامه مطلب بروید .

ارسالی توسط =>سینا

 


ادامه مطلب

به نام خدا

بخشهای اصلی شاهنامه

موضوع این شاهکار جاودان ، تاریخ ایران قدیم ، از آغاز تمدن نژاد ایرانی تا سرنگوني حکومت ساسانیان به دست اعراب است كه به سه دوره اساطیری ، پهلوای و تاریخی تقسیم می شود .

برای خواندن ادامه مطلب , به ادامه مطلب بروید .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب

به نام خدا

طبق تحقیقات , مردمان یونان باستان دوست داشتند که در خانه پا برهنه راه بروند.اما وقتی بیرون میرفتند , صندل های خنک تابستانی یاچکمه های گرم زمستانی می پوشیدند.راحت ترین کفش های آنان کفی های ضخیمی ازجنس چوب پنبه داشت که باعث می شد نرم و انعطاف پذیر شوند ,  که مخصوصاً برای راه رفتن روی زمین های سنگی مناسب بودند.

ارسالی توسط => تینا

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:یونان,یونان باستان,کفش,کفش انعطاف پذیر یونان باستان,تاریخچه کفش,صندل,چکمه, ] [ 14:38 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر