آمار بازدید
بازدید امروز => 23
باردید دیروز => 120
بازدید هفته => 1021
بازدید ماه => 2359
بازدید سال => 5485
بازدید کل => 41971
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

                                 به نام خدا

قدیمی ترین شواهدی که از سگهای قلاده دار وجود دارد , مربوط به مصرباستان با قدمتی حدود 5000 سال است (( بالا )) در مصنوعات و نقاشی های دیواری متعلق به 3500 یا 3000 سال قبل از میلاد مسیح , ع , سگ ها با قلاده های چرمی به تصویر کشیده شده اند . معمولآ نام سگ هم رو قلاده نوشته شده بود . مانند سگ شجاع یاسگ بی مصرف . سگهای مصری برای شکار یا نگهبانی مورد استفاده قرار می گرفتند و زمانی که تربیت میشدند به آنها قلاده یا افسار می بستند.یونانی ها و رومی ها نیز به سگ هایشان  قلاده میبستند اما هدف آنها از این کار محاقظت از سگ در برابر گرگ ها و دیگر شکارچیان بوده است .سگهایی که از سایر حیوانات محافظت میکردند , قلاده هایی میخ دار داشتند که در برابر حیوانات دیگر از گلویشان محافظت می کرد.در قرون وسطی و رنسانس سگ های سگهای کوچک به عنوان حیوان خانگی محبوبیت پیدا کردند.سگها در این دوران نماد طبقه نجبا و اشراف شدند و مردم سگهایشان را را با قلاده هایی از طلا و نقره جواهرنشان تزیین میکردند . (( پایین )) با رشد طبقه متوسط در دوره رنسانس افراد بیشتری توانایی خرید و نگهداری سگ را پیدا کردند . از این رو قلاده های ارزانتر به بازار آمد.

                         ارسالی توسط => سینا

[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, ] [ 21:4 ] [ سینا و تینا ]

                                   به نام خدا

 

محمدحسین جهان پناه - شروع این اشتباه بزرگ (جنگ ویتنام) به اوایل دهه ۱۹۵۰ و پایان نخستین جنگ هند و چین باز مى‌گشت. هنگامى که ارتش فرانسه پس از شکست قاطع ازنیروهاى ویت‌مین تحت فرمان مردان سیاسی هانوى به رهبری «هوشی می‌ن» مجبور به ترک ویتنام شدند. کشوری که برای نزدیک به شش دهه زیر پرچم فرانسه زانو زده بود و اینک برای برخاستن تقلا می‌کرد. فرانسه در ‌‌نهایت در کنفرانس ۱۹۵۴ ژنو به استقلال سه کشور مستعمره خود در هندوچین یعنی کامبوج و لائوس و ویتنام رضایت داد؛ اما در موافقت‌نامه‌های کنفرانس ژنو، ویتنام موقتا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد. به این ترتیب کمونیست‌ها به نیمه‌شمالی عقب می‌نشستند و نیمه جنوبی غیر‌کمونیستی باقی می‌ماند که البته خط ویژه آتش‌بس میان این دو به عنوان مرز سیاسی تفسیر نمی‌شد. در آن زمان هدف ظاهرا این بود که پس از نظرسنجی سراسری از مردم ویتنام، تکلیف حکومت در این کشور معلوم شود اما در عمل داستان شکل دیگری داشت. آمریکا از ترس سقوط کل منطقه به دامان شوروی با این موافقت‌نامه مخالف بود و همین موضوع موجب شد تا با تشویق حکومت ویتنام جنوبی به رهبری «نگو دین دیم»، او را وادارند تا از شرکت در مذاکرات مربوط به رای‌گیری شانه خالی کند. این شد که در ۱۹۵۵ جمهوری مستقل ویتنام جنوبی به رهبری دیم رسما اعلام موجودیت کرد. عدم برگزاری رای‌گیر سراسری موجب شد تا باقیمانده نیروهای ویت مین در جنوب همراه با اوج‌گیری نارضایتی عمومی شدیدا دست به مقاومت بزنند و جبهه آزادی بخش ویتنام که جنوبی‌ها افرادش را ویت‌کنگ صدا می‌کردند با پشتیبانی شمالی‌ها در ۱۹۵۹ شکل بگیرد.

برای خواندن ادامه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

                          ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:, ] [ 17:54 ] [ سینا و تینا ]

                              به نام خدا

هیچ میدانستید کوتاه ترین جنگ تاریخ جنگی بود که بین انگلیس و زنگبار در گرفت ؟ (( زنگبار کشور بود که خاک آن بخشی از تازانیا امروز را تشکیل میدهد)) در این جنگ ارتش انگلستان موفق شد کل کشور زنگبار را در کمتر از 45 دقیقه اشغال کند انگلیس به علت داشتن توپ و تفنگ و تانک و ... و همچنین نیروی نفوذی در میان زنگباری ها توانسط این جنگ را با این سرعت به پایان برساند.

          

               البته در عوض

طولانی ترین جنگ دنیا که با شکست انگلیس به اتمام رسید و بیش از 100 سال پیاپی و بدون حتی یک روز صلح و یا آتش بس به سود فرانسه به اتمام رسید .

طی این جنگ هم فرانسه و هم انگلیس 5 پادشاه خود را به تخت نشاندند.

                   ارسالی توسط => سینا

[ پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, ] [ 18:22 ] [ سینا و تینا ]

                                      به نام خدا

ملک ايران مملو از مردانگيست

جنگه با ایرانیان ديوانگيست

دشمنانش دشمن ديرينه اند

ترک تازي و اجانب ريشه اند

عدل کورش شاه شاهان جهان

غرق حيرت مي کند پيغمبران

داريوشش مظهر آباديست

شاه شاهان جهان ايرانيست

آريوبرزن نماد غيرت است

سمبل آزادي اين ملت است

مهردادش دشمن يونانيان

سر بلند از نام او ايرانيان

يزد گردش دشمن هر تازي است

جنگ او با تازيان تاريخي است

فاتح و دشمن ستيزش سورنا ست

دشمن هر نانجيبش سورنا ست

چون خشايارش دگر دنيا نديد

خاک يونان ضرب شسش را چشيد

                             ارسالی توسط => سینا

[ یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, ] [ 20:39 ] [ سینا و تینا ]

                               به نام خدا

محققان اولین نشانه ای مربوط به حیوانات بزسان رام شده (( گوسفند و بز )) را در آفریقای جنوبی کشف کردند قدمت بقایای کشف شده به سال ها آخر اولین هزاره قبل از میلاد مسیح برمیگردد . این تحقیق به سرپرستی (( دیوید پلاردو )) از موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس و موزه ملی نامیبیا انجام شده است. (( پلاردو )) در جریان تحقیقات خود در نامیبیا موفق شد اولین نشانه های مربوط به حیوانات رام شده را در غار  (( لئوپارد )) کشف کند.پلاردو در باره بقایای کشف شده گفت :(( هنوز مشخص نیست که آثار کشف شده مربوط به بز است یا گوسفند , اما قطعآ دندان های حیوان های اهلی است .)) محققان معتقد اند که موقعیت جغرافیایی و قدمت تاریخی بقایای کشف شده میتوانند تاثیر مهمی در بررسی سیر زمانی اهلی کردن حیوانات و روش های احتمالی انجام آن در این منطقه داشته باشد.

                     ارسالی توسط => سینا

[ جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, ] [ 14:28 ] [ سینا و تینا ]

                                                          به نام خدا

 

کشتارهاي عظیم فرمانده خونريز هونها

 

آتيلا؛ شکارچي بشريت

مجارها و تركها آتيلا را پادشاهي افسانهاي ميدانند اما مردم اروپاي غربي تنها از او به عنوان فرماندهي خونخوار و بيرحم ياد ميكنند. آتيلا را تازيانه خدايان ميخواندند. ميگويند او هرچه را بر سر راهش بود، نابود ميكرد. داستانهاي مربوط به آتيلا هراس انگيزند اما برگرفته از سوي كساني است كه از او متنفر بودند.او يك بربر چپاولگر و يك موجود بيرحم بود. حتي امروز هم نام آتيلا هون برابر با وحشيگري است. پادشاه هونها كارنامهاي بلند بالا از جنايت دارد؛ مردي كه هانيبال لكتر در برابر اويك مادر ترزا محسوب ميشود. او براي رسيدن به ثروت و طلا از هيچ جنايتي دريغ نميكرد و تنها بربري است كه حكومت روم را به مدت 10 سال به خاك سياه نشاند . تنها چيزي كه براي آتيلا اهميت داشت ويران كردن بود و هرگز در فكر تثبيت آينده هونها نبود. در مقايسه با ساير خودكامگان تاريخ كمترين خلاقيت را داشت. او مشكلات را حل نميكرد، اثري بنا نكرد و يادگاري هم از خود جا نگذاشت. حتي امروز هم كارنامه عملكردهاي خشونتآميز او نظير ندارند. آتيلا را ميتوان نخستين تروريست و آدمكش تاريخ دانست. او توانست با سيستم مافيايي قرن پنجمي خود ثروتي عظيم دست و پا كند؛ اما به دليل فقدان بينش صحيح نتوانست تمدن حكومتي پايدار را بنا كند. ضعف او در كشورداري و نداشتن جانشيني قدرتمند همگي دست به دست هم دادند تا تمامي قلمروي او در كمتر از 30 سال تجزيه شود و قوم هون تسلط 10 ساله خود بر اروپا را براي هميشه از دست بدهد. اينها را مردم اروپاي غربي درباره او ميگويند ولي حقيقتا آتيلا كيست؛ فرماندهي خونريز يا قهرماني شجاع؟

برای خواندن ادامه مطلب به قسمت ادامه مطلب بروید.

 

                                                   ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب
[ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, ] [ 3:10 ] [ سینا و تینا ]

                            به نام خدا

           

ارتش مغول در سده سیزدهم قدرت برتر آسیا بودند و مردم قاره کهن , از شنیدن نام آنها به خود می لرزیدند.آنها به رهبری چنگیز خان از سرزمین خود در شمال شرق آسیا به حرکت در آمدند و همه کشور های سر راهشان را نابود کردند , شهرهایی که مقاومت کردند هم در نهایتتسخیر و مردمانشان قتل عام شدند.آنها از چین و عراق تا کوه های قفقاز را زیر هجوم وحشیانه خود بردندو در هر میدانی که جنگیدند , پیروز شدند.اما این قوم که بودند و چه کردند و چه گونه زندگی کردند باشد برای ادامه مطلب            

                      ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب

به نام خدا

گوگل یک نظر سنجی درباره این که ببیند خلیج پارس درست است یا خلیج عربی گذاشت که خدا را شکر تعداد آرای ایرانیان از اعراب بیشتر است (( تا به حال ))

البته چه خوب می شد اگه که مسولین باشگاه خبرنگاران با ما همکاری میکردند و خبر گذاشتن این نظر سنجی را در کشور اعلام میکردند تا ملت خبردار شده و از خلیج همیشه پارس حمایت بیشتری میکردند . با این حال ما از طرف خودمان به تمامی کسانی که در این نظر سنجی به خلیج فارس رای دادن تشکر می کنیم .

برای خواندن جزئیات بیشتر و شرکت در نظر سنجی روی لینک زیر کلیک کنید :
http://www.persianorarabiangulf.com

متاسفانه این سایت برای ایرانیان فی*لتر شده است (( به نظر میرسد که خود سایت مقابل آی پی ایران را مسدود کده است )) از این رو از شما درخواست میکنیم که برای ورود به سایت و شرکت در نظر سنجی از فی*لتر*شکن استفاده بکنید .

ارسالی توسط => سینا

به نام خدا

مطالعات جدید نشان میدهد که نواحی بزرگی از مریخ توانایی حفظ حیات را دارند .

سوال همیشگی درباره مریخ آن بود که آیا مریخ میتواند حیات را دارا باشد یا نه ؟

سطح خشک مریخ , دمای نا مناسب آن و جو نازکی که پیرامون آن است , شرایط نامناسبی را برای حیات به وجود آورده است .

اما بیشتر دانشمندان معتقدند بهترین نواحی مریخ که میتوان در آن موجود زنده یافت , قسمت های زیرین آن است . مطالعات جدید نشان میدهد که این این حدس نه تنها درست است , بلکه قسمت های زیر زیر سطح مریخ حتی میتوانند مناسب حیات نیز باشند .

تا پیش از این دانشمندان با کاوش بر سطح مریخ و بررسی مسیرهایی که به نظر میرسید رود های قدیمی باشند , به دنبال کشف آب در سطح این سیاره بودند .

اما مطالعت جدید بیان میکند که شرایط ارگانیسمی مناسب برای حیات موجودات زنده میتواند در سطح زیرین قسمت هایی از این سیاره وجود داشته باشند .

ارسالی توسط => سینا

[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:حیات فرازمینی,آدم فضایی,یوفو,مریخ,بهرام,حیات زیر پوسته مریخ,, ] [ 16:3 ] [ سینا و تینا ]

به نام خدا

1- آیا میدانید که شیر ها هر 3 یا 4 روز غذا میخورند ؟

2- آیا میدانید که همه سیاره های منظومه شمسی در مشتری جا میشوند ؟

3- آیا میدانید که گربه ها با استفاده از سیبیلشان فواصل را تشخیس میدهند ؟

4- آیا میدانید که اسب ها ایستاده میخوابند ؟

5- آیا میدانید که بالا ترین سرعت یوزپلنگ 114 کیلومتر بر ساعت است ؟

6- آیا میدانید که حساس ترین انگشت انسان انگشت اشاره است ؟

7- آیا میدانید که قایق دریانوردی در مصر ساخته شد ؟

8- آیا میدانید که در آفریقا تعداد آدم هایی که با حمله کروکدیل کشته میشوند بیشتر از حمله شیرها است ؟          

                               

ارسالی توسط => سینا

به نام خدا

سر آغاز رخداد

 

دهم ژانوه برابر است با بیستم دی ماه در 62 سال پیش از میلاد . پمپی ژنرال رومی و یکی از هموندان شورای ریاست امپراتوری روم , سوریه را از آن روم دانست (((در صورتی که سوریه از آن ایران بود))) . ایران پاسخ را بر روم چنین داشت که :((دست رومیان از خاور مدیترانه کوتاه)) این پاسخ دندان شکن بر امپراتوری روم گران آمد از این رو روم آهنگ جنگ با ایران کرد . کراسوس ژنرال دیگر رومی و یکی دیگر از هموندان شورای سه گانه ریاست بر امپراتوری روم , پس از 9 سال , با سپاهی انبوه به سوی خاور مدیترانه تاخت . ارتش ایران به فرماندهی سپهبد ((سورنا)) در حران (( کارهه آن زمان ---> کنار رود فرات , مرز امروز سوریه و ترکیه )) سپاه روم را در هم شکست. تعداد زیادی از رومیان از جمله کراسوس و پسرش در جنگ کشته , تعدادی زخمی و اسیر و بقیه هم فراری شدند .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب

  به نام خدا

آریوبرزن

نگاره‌ای نو از آریوبرزن
زادروز 368 سال قبل از میلاد در آیا پیر (( ایذه ))
درگذشت 330 سال قبل از میلاد در کوه های زاگرس
محل زندگی ایران
ملیت ایرانی
نژاد آریایی
شناخته‌شده برای مقابله با سپاه اسکندر
خویشاوندان خواهر یوتاب ، پدر فارنابازوس

آریوبَرزَن (به یونانی: Aριoβαρζάνης) نام سردار ایرانی بود که در کوههای پارس در برابر سپاه اسکندر مقدونی ایستادگی کرد و خود و سربازانش تا واپسین تن کشته شدند . نام آریوبرزن در پارسی کنونی به گونه آریابرزین هم گفته و نوشته می‌شود که به معنی ایرانی باشکوه‌ است .

برای خواندن ادامه مطلب , به ادامه مطلب بروید .

ارسالی توسط =>سینا

 


ادامه مطلب

به نام خدا

بخشهای اصلی شاهنامه

موضوع این شاهکار جاودان ، تاریخ ایران قدیم ، از آغاز تمدن نژاد ایرانی تا سرنگوني حکومت ساسانیان به دست اعراب است كه به سه دوره اساطیری ، پهلوای و تاریخی تقسیم می شود .

برای خواندن ادامه مطلب , به ادامه مطلب بروید .

ارسالی توسط => سینا


ادامه مطلب

به نام خدا

طبق تحقیقات , مردمان یونان باستان دوست داشتند که در خانه پا برهنه راه بروند.اما وقتی بیرون میرفتند , صندل های خنک تابستانی یاچکمه های گرم زمستانی می پوشیدند.راحت ترین کفش های آنان کفی های ضخیمی ازجنس چوب پنبه داشت که باعث می شد نرم و انعطاف پذیر شوند ,  که مخصوصاً برای راه رفتن روی زمین های سنگی مناسب بودند.

ارسالی توسط => تینا

[ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:یونان,یونان باستان,کفش,کفش انعطاف پذیر یونان باستان,تاریخچه کفش,صندل,چکمه, ] [ 14:38 ] [ سینا و تینا ]
10 نوشته برتر