آمار بازدید
بازدید امروز => 56
باردید دیروز => 349
بازدید هفته => 56
بازدید ماه => 1394
بازدید سال => 4520
بازدید کل => 41006
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

یک هکر ایرانی سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری را نابود کرد . این هکر پیام‌هایی در حمایت از بهداد سلیمی و انتقاد از تصمیمات هیات ژوری رقابت او روی صفحه اصلی این سایت نوشته . بهداد سلیمی بامداد چهارشنبه در یک شب عجیب ، از دور رقابت‌های المپیک کنار رفت و به مدال نرسید . این اتفاق باعث عصبانیت شدید هواداران سلیمی شده و آن‌ها هرطور شده اعتراض می‌کنند .

یک هکر ایرانی با هک کردن صفحه اصلی سایت فدراسیون جهانی ، پیام‌هایی درباره بهداد روی صفحه اصلی این سایت نوشته . این هکر با الهام از پیام الکساندر کارلین برای حمید سوریان نوشته : سرت را بالا بگیر مرد

پیام‌های بسیاری از طرف این هکر روی صفحه اصلی سایت فدراسیون جهانی دیده می‌شود .

نویسنده => سینا

به نام خدا

یکی از کارکنان شبکه خبری BBC انگلیس با یک گاف خنده‌دار این شبکه را سوژه شبکه‌های اجتماعی کرد .

این شبکه انگلیسی زبان که مراسم افتتاحیه را مستقیم پوشش می‌داد برای اینکه بینندگان را در جریان لحظه به لحظه اتفاقات قرار دهد ، از روش زیرنویس درلحظه استفاده می‌کرد .

یکی از کارکنان این شبکه به صورت لحظه‌ای توضیحات لازم را روی آنتن می‌فرستاد . این کارمند که به نظر از حجم کارش خسته و احتمالا مشغول چت بوده ، بخشی از گفت‌وگوی خود را به جای زیرنویس روی شبکه فرستاد .

(( There are too many countries . This is ridiculous ))

(( کشورهای زیادی اینجا هستند . مسخره است . ))

شبکه BBC واکنشی به این موضوع نشان نداده اما کاربران شبکه‌های اجتماعی این گاف خنده‌دار را حسابی سوژه کرده‌اند .

نویسنده => سینا

به نام خدا

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس ، در پی تبلیغ سامانه 3040 در جریان دیدارهای  پرسپولیس و استقلال  در لیگ شانزدهم ، باشگاه پرسپولیس ضمن تکذیب هرگونه همکاری با این سامانه اعلام می کند که سامانه 3090 تنها سامانه هواداری پرسپولیس است که هواداران با عضویت در آن می توانند به تیم محبوب خود کمک کنند . سامانه 3040 هیچ ارتباطی با باشگاه پرسپولیس ندارد و درآمدهای این سامانه به هیچ وجه در اختیار پرسپولیس قرار نمی گیرد و سامانه ای جعلی است .

نویسنده => سینا

به نام خدا

چندی پیش روابط عمومی شهرداری خرمشهر با همکاری چند سازمان و نهاد دولتی همایشی بر گزار کرد به نام «همایش نقد و بررسی فرقه‌های ضاله وهابیت، زرتشت، یمانی» که به شوند قرارگرفتن دین ایرانی زرتشت در کنار گروه یا فرقه‌های دیگر اسلامی مانند وهابیت و یمانی، با بازخورد و واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی، نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های گروهی و ... روبه‌رو گشت.

آقایانی که تفاوت یک دین را با فرقه یا شعبه‌ای از دین دیگر را نمی‌دانند؟!! پس آشکار است که این همایش از نگاه دانش و منطق، ارزش علمی و اسناد تاریخی چه اندازه با درستی و راستی هم‌سنگ است !!

ناخرسندی نگارنده این است که گاه و بی‌گاه در سریال تلویزیونی یا فیلم یا همایش کسانی به نام کارشناس، استاد، دکتر و ... به نقد و واکاوی ادیان یا شخصیت‌های با کینه‌توزی، یک‌سو نگرانه، افسانه‌سرایی و دشمنی می‌پردازند که همه‌ی نشست و همایش را به چالش وا می‌دارند.

به درازای تاریخ سودجویانی بوده و هستند که با آسمان ریسمان کردن و مغالطه و سفسطه کردن، کوشش می‌کردند تا هم هنر خود را نشان دهند وهم به نان و نوایی برسند؛ مانند میرزا بنویسان و مداحان درباری.

پرسش دیگری که این‌جا می‌خواستم طرح کنم این است دینی که بر پایه‌ی راستی، نیکی، عدم خشونت، خردورزی و آزادی بنیاد گذاشته شده را چگونه به نام ضاله یعنی گمراهان معرفی می‌کنید؟!

اگر در فیلم 300 ما ایرانیان را آن‌گونه نشان می‌دهند، می‌گوییم هالیوودی است و سیاست ایران‌ستیزانه دارد. ولی درد آن‌جا آغاز می‌شود که شخصیت بزر گ و دهشمندی چون مانکجی هاتریا لیمجی، زرتشتی اهل هند را در دربار ناصرالدین‌شاه به عنوان فالگیر و کلاهبردار نشان می‌دهند. یا در فیلم چهار چنگولی نشان فروهر را ریشخند می‌کنند یا در برنامه‌ی تلویزیونی شوک نمادهای ایرانی و زرتشتی را با شیطان‌پرستی یکی می‌کنند.

اکنون در شهر خرمشهرِ قهرمان که نماد هشت سال دفاع مقدس است همایشی این چنینی راه‌اندازی می‌کنند، با چه هدفی؟! در شهری که مردمش از داشتن آب آشامیدنی پاک، هوای تمیز، بوستان و معابر زیبا، رفاه نسبی، ناکام و کم‌بهره هستند و درصد بالایی از جوانان با بیکاری و روزمرگی سردر گریبانند. مردمی که درصد بالایی از آنهایا زیر نظر کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی هستند یا از راه دست‌فروشیِ جزیی و شغل‌های کاذب به زندگی خود ادامه می‌دهند. اگر مسوولان این شهر به جای این گونه همایش‌ها، همایش و نشست‌هایی برگزار می‌کردند با عنوان« چگونه خرمشهری خرم و آباد داشته باشیم؟» یا «برای رفع بیکاری، جذب سرمایه‌گذار و کاهش بزه‌کاری چه باید کرد؟» به نظرنگارنده این گونه برای شهروندان بسیار بهتر می‌بود.

اگر تنها بخواهم کتاب‌شناسی و دیدگاه باختریان و بیگانگان درباره‌ی اشوزرتشت و اندیشه‌های سترگ وی را نام ببرم خود یک کتاب قطور و یک پایان‌نامه استوار می‌شود. تنها به چند جمله بسنده می‌کنم؛ سامویل لنگ در کتاب زرتشتیان مدرن می‌نویسد: «آموزش‌های زرتشت به گونه‌ای با دانش و فن‌آوری امروزی برابراست که باید برای جهان متمدن کنونی یکی از بهترین‌ها باشد. در آموزش‌های زرتشت، آهنگ از آفرینش و برآیند از زندگانی این است تا هرکسی در آبادانی جهان و شادمانی جهانیان کوشیده، خود را از راه اندیشه، گفتار و کردار شایان در بالا رفتن به جهان روحانی و رسیدن به قله رسایی و نیک‌بختی جاودانی نماید.»

«زولستر» پژوهشگر آلمانی می‌گوید: «در دین زرتشت برای نخستین بار بهشت و دوزخ عنوان شده و دیگر ادیان از زرتشت آموختند.» به گفته‌ی روژه گارودی، اندیشمند بزرگ فرانسوی «زرتشت نخستین پیکره‌ساز سترگی انسانی است»

در این‌باره سخن و نوشته‌ها بسیار است، ولی ای کاش کسانی که این‌گونه همایش‌ها را برگزار می‌کنند یک‌سونگر نباشند و کوشش کنند چند چشمه‌دان یا منبع موثق را هم بیاورند.

 

عیب می جمله بگفتی، هنرش نیز بگو

نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند

حافظ

 

محمدعلی جمال‌زاده در خاطرات خود می‌نویسد: برای سخن‌رانی به دارالعلم گوتینگن آلمان رفته بودیم. روزی به همسر پروفسور هیلتس گفتم «شوهر شما هنوز جوان است چرا باید این همه علیل و ناتوان باشد؟» نگاهش را در نگاه من دوخت و گفت «تقصیر با زرتشت خودتان است!»

و مقصودش این بود که شوهرش از بس درباره‌ی زرتشت چیز خوانده و نوشته بود، علیل و ناتوان گردیده است»

زمان وزندگی پورداوود 352

به هر روی، ما به درازای تاریخ به گفته شاهرخ مسکوب «ستمکاره‌ی بر خویشتن» بودیم.

 

ایوب گبانچی

نویسنده وروزنامه نگار

 

نوسنده => سینا

به نام خدا

وارون ادعاها، گزارش علمی دانشگاه ماینس، اثبات‌گر دیرینگی حضور آریاییان در فلات است.
پیرو خبری که در تارنمای «رادیو زمانه» درباره‌ی واکاوی ژنتیک 10 هزارساله‌ی ایرانیان منتشر شد، یادآوری چند مورد بایسته است:
1- وارون تیتر زرد ژورنالیستی و غیر علمی خبر، این مساله که «ژنتیک ایرانیان امروزین با نمونه‌های نوسنگی 10 هزار سال پیش فلات، قرابت دارد»، پيوندي با «آریایی نبودن ایرانیان» ندارد. در حقیقت، این آزمایش دقیقا دیرینگی حضور آریاییان در فلات را نشان می دهد. اما در گزارش رادیو زمانه، نویسنده تلاش کرده تا صورت مساله‌ را به گونه‌ای دیگر نمایش دهد. تاکنون پیرو همه‌ی داده‌ها و کتاب‌هایی که خود «باورمندان به دیرآمدن آریایی‌ها به فلات»، آن‌ها را دلایل آریایی شدن بیشتر جمعیت‌های فلات از سه هزار سال پیش می‌دانستند، بودن آریاییان از هزاره‌ی یکم پیش از میلاد، یک راستی تاریخی و به دور از چالش بود. دربرابر، پارادایم حاکم نیز این بود که پیش از 3 هزار سال پیش، مردمان فلات، غیر آریایی و از نژادی بومی بوده‌اند و ربطی به آریایی‌های بعدها آمده، ندارند.
2- اکنون این گزارش تازه‌ی «دانشگا ماینس» نیز همانی را گفته است که پیش‌تر، بسیاری از آزمایش‌های پیشین چون آزمایش «Juhász et al, 2014. Regueiro et al, 2006. Balanovsky et al, 2015 Cavalli- Sforza et al, 1994. Grugni et al, 2012) و ... همچون مصاحبه‌ی «دکتر مازیار اشرفیان بناب» گفته بودند: «هم‌خوانی و هم‌سانی ژنتیکی ساکنان کشاورز و زمانه‌ی نوسنگی فلات ایران با ایرانیان پس از سه هزار سال اخیر».
یک خرد سالم و به دور از هیاهوی ژورنالیسی و سیاسی، از این مساله‌ی ساده چه نتیجه‌ای برداشت می‌کند؟
صورت پرسش مشخص است. پیرو اطلاعات نیرومند و اثبات شده‌ی در دست، فلات ایران «دستکم» از سه هزار سال پیش، دارای جمعیت‌های «آریایی» یا «ایرانی‌تبار» است. داده‌های زبان‌شناختی، ژنتیکی و مطالعات هاپلوگروه‌ها، کتیبه‌های نسخه‌ی ایلامی بیستون (اشاره به «اهورامزدا؛ خدای آریاییان» 2 بار)، هر سه نسخه‌ی کتیبه‌ی نقش‌رستم از داریوش یکم (آوردن گزاره‌ی «آریایی؛ از تبار آریایی»)، کتیبه‌ی (X Ph) از خشایارشا (مانند پیشین)، کتیبه‌های پارتی ارشیر بابکان و شاپور یکم (شاه یا شاهنشاه آریان= سرزمین آریایی‌ها)، نوشته‌های موجود در یشت‌هایی چون «فروردین‎یشت» (اشاره به عبارت «سرزمین‌های آریایی»)، همه به روشنی نشان داده که آریایی بودن هویت ایرانی، یک راستی تاریخی است و این موضوع از سوی بیشتر بزرگان ایران‌شناسی نیز به تایید رسیده است.
3- حال پژوهش تازه‌ی یادشده، چه چیزی را رو کرده و در خبر یادشده، چه چیزی مورد تحریف قرار گرفته است؟ گزارش به گونه‌ی ساده آورده که از نظر قرابت ژنتیکی، ایرانیان کنونی، همانند ساکنان 10 هزار سال پیش فلات‌اند. این اتفاقا یعنی جمعیتی به نام «بومیان غیر آریایی» یک دروغ و افسانه بوده، نه این که «جمعیت‌های آریایی» با این همه مدارک دست‌کم سه هزار ساله دروغ باشند! به دیگر سخن، این تیتر زرد، به یکباره همان داده‌های بارها تکرار شده برای اثبات دیر آمدن آریایی‌ها را نیز نادیده گرفته و بر روی هم، وجود همه‌ی آن سندهای باستان شناختی، زبان شناختی و ژنتیکی را منکر شده است!!
4- پیش‌تر هم بارها گفته شده است که تاکنون، در بررسی های ژنتیکی، هیچ شاخص ژنتیکی از آن چه بومیان «پیش و پیشا آریایی» فلات نامیده می‌شد، به دست نیامده بود. بلکه پیرو انتظار، این داده‌های ژنتیکی «هندواروپایی» بوده‌اند که همواره در بررسی‌ها و جداول مطالعات گزارش می‌شدند. اکنون نیز نتایج مطالعات دانشگاه ماینس، مساله را روشن‌تر کرده است، ساکنان کشور ایران کنونی و همسایگان آنان در خاور فلات که زمانی درون یک مرز بوده‌اند، از پیشینه‌ای دست‌کم 10 هزار ساله برخوردارند. به عبارت دیگر، همان ‌گونه که «باورمندان حضور کهن و بومی آریاییان در فلات» سال‌ها است گفته‌اند، هیچ مهاجرت بزرگ دیرهنگامی رخ نداده، بلکه نیاکان مردمان مناطق یادشده که آریایی و هندواروپایی بودنشان از سه هزار سال پیش اثبات شده است، بسیار کهن‌تر از این زمان فرضی در فلات بوده که همان بومیان فلات به‌شمار می‌آیند.
در پایان، این‌که در این بررسی‌ها، زرتشتیان (یک جمعیت ایرانی که پیرو پاسداری از آیینشان، با دیگر جمعیت‌های ایرانی کمترین آمیختگی و پیوند را داشته‌اند) نیز نزدیک‌ترین شباهت را با نمونه‌های نوسنگی نشان‌ داده‌اند، خود آشکارا پوچ‌کننده و خط بطلانی بر تفسیرهای دروغین و تلاش برای مصادر‌ه‌ی هدف‌مند سیاسی از چنین پژوهش‌های علمی است.

نویسنده => سینا

به نام خدا

خبرنگار امرداد ـ سیاوش نمیرانیان :

همایشی که به تازگی با همکاری روابط عمومی شهرداری خرمشهر و برخی نهادهای غیردولتی دیگر برگزار شده است ، دین زرتشتی را در رده‌ی فرقه‌های ضاله (گمراه) جای داده است .
این نشست با نام بررسی « فرقه‌های ضاله » در خرمشهر برگزار شده است و دین زرتشتی در کنار فرقه‌های « وهابیت » و « یمانی » در زمره‌ی فرقه‌های ضاله یا گمراه جای داده شده است .
آن‌گونه که در بنر این همایش دیده می‌شود روابط عمومی شهرداری خرمشهر به همراه بسیج دانش‌آموزی ، فرمانداری خرمشهر و سپاه پاسداران برگزارکنندگان این برنامه بوده‌اند .
گفتنی است دین زرتشت پیش از همه‌ی ادیان آسمانی پیروانش را به پرستش خدای یکتا دعوت کرده و در قرآن مجید از پیروان این دین به عنوان اهل کتاب یاد شده است .

نکاتی از زبان سینا

با سلام 4 تا نکته میخوام بگم :

1- زرتشت تنها مال پیروان دینش نیست . پشت اسم زرتشت چندین هزار سال تاریخ و افتخار ایران خوابیده پس مال همه ی ایرانی هاست و همچنین دین زرتشتی شاید اکنون دین من و خیلیای دیگه نباشه ولی قطعآ دین نیاکان ما ها بوده پس اهانت به این دین و این پیامبر نه تنها اهانت به من و امثال من ، بلکه اهانت به کل کشور , کل آریایی ها و حتی کل انسان هاست و همه باید نسبت به این کار عجیب و شرمآور اعتراض کنیم .

2-در قرآن در آیه 17 سورهی حج میخوانیم :

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَىٰ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَیءٍ شَهِيدٌ

به‌راستي كساني كه ايمان آوردند و كساني كه یهودی شدند و صابئان و مسیحیان و مجوسان (( زرتشتيان )) و كساني كه شرك ورزيدند ، بي‌گمان خدا روز قيامت ميانشان را جدا خواهد كرد، زيرا خدا همواره بر هر چيزي بس گواه است.

با توجه به آیه بالا و صد البته به استناد تفاسیر معتبر قرآن , میبینیم که زرتشتیان هم در کنار مسلمانان , یهودیان و ... در گروه ایمان آورندگان قرار دارند و در روز قیامت هم در گروه کافران و گمراهان قرار نخواهند گرفت .

3- همچنین در قرآن در سوره عنکبوت آیه 46 میخوانیم :

و لا تجادلوا اهل الکتاب الا بالتی هی احسن

از مجادله با اهل کتاب (( که شامل یهود و نصارا و مجوس (( زرتشتیان )) و صابئین )) بپرهیز و می‌فرماید با این طوایف چند گانه مجادله نکن مگر به طریقی که بهترین مجادله بوده باشد.

با توجه به این آیه و معنای آن و به استناد تفسیر المیزان , خیلی راحت میشه فهمید که در قرآن مجادله با اهل کتاب منع شده . با این حال هم گفته مگر به روشی که بهترین مجادله باشد . بهترین مجادله هم یعنی مجادله با حضور نمایندگان دو طرف و کاملآ عادلانه و در عین حال با کمال احترام نسبت هر دو طرف . پس کاملآ روشنه که این همایش نه تنها از چارچوب قانون کشور بلکه از چارچوب اسلام حتی آزادی بیان و انسانیت هم بیرون بوده و به شدت غیر اخلاقی و ناعادلانه است . پس باید جلوی این چنین همایش های مسخره ای گرفته بشه ...

4- در مورد سخنران هم باید بگم که اگه این یارو خودش رو مسلمون میدونه پس باید طبق بند 2 و 3 متن بالا به دین زرتشتی و حضرت زرتشت احترام بذاره و آن رو جز ادیان الهی دسته بندی کنه . اما چون این کار رو نکرده , خیلی راحت میشه نتیجه گرفت که حتی یه بار هم قرآن رو نخونده !!!
اما اگه دو بند بالا رو قبول نداره پس یعنی آیات قرآن رو قبول نداره و این هم یعنی طرف کافر شده و از تکذیب کنندگانه و در قرآن هم برای کسانی که آیات الهی رو تکذیب میکنن سرنوشت بدی در نظر گرفته شده است . (( البته فکر کنم در همه کتاب های الهی سرنوشت بدی برای تکذیب کنندگان در نظر گرفته شده است .))

با سپاس فراوان
سینا

نویسنده => سینا

به نام خدا

علی دایی، مهاجم اسطوره ای فوتبال ایران از نظر گلهای بین المللی در سطح باشگاهی و ملی پس از رونالدو، مسی، گرد مولر و رائول گونزالس در رده پنجم قرار گرفته است.

در جدولی که با بررسی گلهای ملی بازیکنان و گلهای بین المللی در رده باشگاهی در تورنمنت هایی نظیر لیگ قهرمانان اروپا، جام یوفا، لیبرتادورس و لیگ قهرمانان آسیا تنظیم شده علی دایی با ۱۰۹ گل ملی و ۱۳ گل باشگاهی بالاتر از اسطوره هایی مثل پوشکاش و پله در رده پنجم قرار دارد.

کریستیانو رونالدو با ۹۷ گل باشگاهی و ۶۰ گل ملی در رده اول قرار دارد. لیونل مسی با ۹۰ گل باشگاهی و ۵۵ گل ملی در رده دوم است. گرد مولر (۶۳ گل باشگاهی و ۶۸ گل ملی) و رائول گونزالس (۷۹ گل باشگاهی و ۴۴ گل ملی) در رده های سوم و چهارم جای گرفته اند.

نویسنده => سینا

به نام خدا

اشک مایعی است که به صورت پی در پی از غدد اشکی در چشم ترشح می‌شود و نقش حفاظت و مرطوب کردن و تغذیه‌ای دارد . اشک هایی که هنگام گریه تشکیل میشوند به احساساتی شدید همچون اندوه ، خوشحالی ، هیجان ، حیرت و لذت مربوطند . خنده و خمیازه نیز میتوانند به تشکیل اشک منجر شوند .

اشک لایه‌ای به ضخامت 7 تا 10 میکرومتر روی ملتحمه و قرنیه چشم ایجاد می‌کند و مانع از خشک شدن قرنیه و باعث زدودن آلودگی‌های سطح آن می‌شود . اشک از طریق مجرای اشکی به بینی راه می‌یابد . در هنگام التهاب چشم یا سرماخوردگی یا گریه ترشح اشک افزایش می‌یابد .

اشک از سه لایه چربی (( تراویده از غدد مبومین )) ، مایع (( تراویده از غدد اشکی )) و موکوس (( تراویده از سلول‌های جامی‌شکل ملتحمه )) تشکیل شده‌است . ترشح اشک در تغذیه قرنیه نیز نقش دارد .

نویسنده => سینا

به نام خدا

گروه تروریستی داعش یک مامور پلیس فرانسه را در خانه‌اش به قتل رساند.

به گزارش سایت نود ، رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ از ابتدای هفته گذشته در فرانسه آغاز شده است. دور اول مرحله گروهی این رقابت‌ها امشب به پایان می‌رسد. دولت فرانسه که سال گذشته درگیر بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ این کشور بود، برای این رقابت‌ها، تمهیدات زیادی درنظر گرفته. حدود ۶۰ هزار مامور آموزش دیده مسئولیت برقراری امنیت در این رقابت‌ها را برعهده دارند.

تمام این تمهیدات هم نتوانسته سایه وحشت را از روی سر این رقابت‌ها بردارد. گروه تروریستی داعش قبل از این رقابت‌ها اعلام کرد اروپا باید منتظر حملات بیشتری در ماه مبارک رمضان باشد.

اولین حمله این گروه تروریستی در فرانسه اتفاق افتاد. خبرگزاری فرانس ۲۴ گزارش داده یک مامور پلیس و خانواده‌اش در منطقه "مگناویل" در ۴۵ کیلومتری شمال غربی پاریس به قتل رسیده‌اند. براساس این گزارش، این خانواده در خانه‌شان با ضربات متعدد چاقو کشته شده‌اند. 

یک منبع فرانسوی به خبرگزاری CNN گفته دو مرد که با یک چاقوی قصابی این جنایت هولناک را انجام داده‌اند، تصاویر انجام این جنایت را به صورت زنده در فیسبوک پخش کرده‌اند. CNN همچنین گزارش داده گروه تروریستی داعش رسما انجام این حمله را به عهده گرفته است.

وزیر کشور فرانسه این اتفاق را یک حمله ترویستی اعلام کرد. پلیس پاریس هنوز موفق به شناسایی عاملان این جنایت نشده است.

نویسنده => سینا

به نام خدا

برای امروز 2 خبر مهم دارم . یکی این که امروز تیم ملی والیبال توانست با برد 3-1 برابر تیم لهستان بالاخره پس از 52 سال انتظار به المپیک راه پیدا کند جالب اینکه این اتفاق در زمانی افتاد که تیم ملی همین چند وقت پیش بود که در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی به مقام نخست رسید و توانست پس از چند دهه انتظار , قهرمان آسیا بشود . همه این اتفاقات از زمان جناب آقای مصطفی کارخانه شروع شد و ما این موفقیت را مدیون مربیان و بازیکنان زیادی مانند اسکواچ , ولاسکو , کارخانه , لوزانو , مدنی و ... هستیم . البته نباید فراموش کرد که بپه های تیم ملی در طی این چند سال تلاش بسیار زیادی کردند و امیدوارم بتوانند در المپیک هم یک مقام خوب (( بین یکم تا سوم )) بیاورند تا افتخارات تیم ملی والیبال , چندین برابر شود . 

اما خبر دوم یک خبر بد است . شوربختانه اسطوره بکس جهان , محمد علی کلی پس از 32 سال مبارزه با بیماری پارکینسون در سن 74 سالگی در گذشت در حالی که 5 روز پیش به خاطر تنگی نفس و شرایط بد جسمانی در بیمارستان بستری شده بود . او از کل مسابقات دوران ورزشی خود , که 56 مسابقه بود تنها در 5 مسابقه شکست خورد و این یک رکورد فوق العاده است . امیدوارم که خدایش بیامرزدش .

نویسنده => سینا

10 نوشته برتر